Още една марка навлиза в сегмента на безалкохолните бири в България

Сегментът на безалкохолната бира в България отбелязва сериозен годишен ръст от началото на годината. За първите шест месеца той е 38%, сочат данни на "Нилсен", цитирани от представители на "Карлсберг България". Те отбелязват и че въпреки това тези напитки в България са под 1% в обем от общата консумация на бира.
Компанията обаче смята, че тъкмо неразвития пазар в този сегмент дава възможност за големи ръстове в близкото бъдеще. Теодор Несторов, директор "Маркетинг" в компанията, отбеляза, че движеща сила на продажбите на здравословни продукти са така наречените милениъли - родените през последните две десетилетия на XX в. Причината за това е, че в глобален мащаб те се стремят към това да водят здравословен живот, който изключва консумацията на големи количества захар и алкохол.
Вероятно тъкмо това поколение стои в основата на бума на безалкохолната бира в глобален мащаб. Тя се появява на пазара преди около 10 години и увеличението на продажбите за този период е 90%. Но все пак трябва да се отчете, че се тръгва от ниска база.
По данни на агенция "Нилсен", цитирани от компанията, в България през първите пет месеца пазарът на безалкохолна бира расте с 38% за година в обем. За сравнение, глобално за първото тримесечие ръстът при тези бири е средно 20%, като има страни в Европа, където делът на този сегмент не е така пренебрежим както в България. За първото тримесечие "Карлсберг груп" отчита 23% ръст на годишна база.
Заради потенциала на този пазар и в България компанията пусна на пазара произведена във френския завод "Бирел" (Birell) бира в два варианта - светла и "белгийска", като втората е тип мътна бира. Предлагат се засега в кенове по 500 мл при препоръчителна цена от 1.29 лв. Компанията е избрала България и Полша за първите страни, в които да пусне напитките в региона. Засега не се предвижда да се произвеждат в България, но не е изключено на следващ етап и подобен ход.
Представители на компанията обясниха, че разчитат бирата без алкохол да служи за разхлаждане през целия ден без опасения, че човек, ако я пие на обяд, няма да е работоспособен или пък няма да може да шофира после.