Ипотетичните приключения на Ицо

Малко хора не са виждали "хипотетичната" реклама на СИБАНК. Става въпрос за онзи скеч на Христо Мутафчиев, в който героят му хипотетично трябва да работи на три места, за да може след 10 години да си купи жилище, в което да живее с третата си жена.
Явно три е щастливото число за този герой, защото миналата седмица той успя да се уреди с фотокомикс за "ипотетичните" си приключения в три епизода, замислен и изработен от ICYGEN. Фотокомиксът е всъщност новата Интернет рекламна кампания за ипотечните кредити на СИБАНК, в която героят носи многозначителното име - "Ицо Хипотезата" и разказва за своя живот в същия скечов стил.
Първата част от комикса резюмира ежедневието на Ицо – работи зад бюро, кара "любимия" на повечето българи Голф двойка и привидно всичко му е наред, но все още живее в дома на мама и тате. В епизод две Хипотезата среща фаталната Пепа и решава да се ожени (макар историята да прилича по-скоро на обикновен запой и свалка), а в последната част, вече прозрял нуждата от самостоятелност, прилага малко ексцентричен подход в избора си на жилище .
"Решихме, че комиксът е много подходяща форма за разказване на житейска ситуация онлайн," споделя Росица Вичева, творчески директор в ICYGEN. "Направихме фотокомикс, защото все пак трябваше да ползваме лицето от рекламата за другите медии (Мутафчиев)," продължава тя. "Но реално от офлайн рекламата на Leo Burnett взехме само актьора и слоугана, а създадохме Ицо Хипотезата като образ и развихме идеята за неговите приключения."
Идеята банков продукт да се обвърже с онлайн комикс се осъществява за първи път в България. За успеха й се залага на забавния формат и съдържание, интерактивната среда, която спомага лесното разпространение, и най-вече на добър дизайн и копирайт.
Хипотетично е възможно лицето на Христо Мутафчиев да се появи и в последващи епизоди на фотокомикса. Това зависи най-вече от това дали актьорът ще остане рекламно лице на СИБАНК, както и от интереса към самите комикси, който ще се отчете чрез статистиката на кампанията, коментират от ICYGEN.
В агенцията не за първи път залагат на подобна нетрадиционна рекламна кампания за СИБАНК. В средата на миналата година на бял свят се появи псевдоновинарският сайт "Добрутро", позволяващ на потребителите да изготвят шеговит текст с герой свой познат или роднина и да му пратят по пощата линк към него. Кампанията дори получи номинация в категория "Интернет реклама" на конкурса "БГ сайт 2006", където наградата бе спечелена от онлайн промоцията на Diners Club (отново дело на ICYGEN).