Фоторазказ: Подобрената "Шкода Октавия"

Георги Пауновски

Фоторазказ: Подобрената "Шкода Октавия"

"Октавия" е най-популярният модел на "Шкода" в България.

  • Преди малко повече от 20 години "Шкода" пусна модела "Октавия", който бързо намери почитатели и към днешна дата е продаден в над 5 млн. екземпляра. В България това е най-търсената "Шкода". В последната си версия - почти две години след фейслифта на третото поколение, автомобилът е освежен визуално и технологично.
    Преди малко повече от 20 години "Шкода" пусна модела "Октавия", който бързо намери почитатели и към днешна дата е продаден в над 5 млн. екземпляра. В България това е най-търсената "Шкода". В последната си версия - почти две години след фейслифта на третото поколение, автомобилът е освежен визуално и технологично.
  • Основните разлики отвън са в предната част, където големите фарове на предшественика са заменени от две двойки светлинни секции. Срещу доплащане късите и дългите светлини могат да бъдат изцяло светодиодни.
    Основните разлики отвън са в предната част, където големите фарове на предшественика са заменени от две двойки светлинни секции. Срещу доплащане късите и дългите светлини могат да бъдат изцяло светодиодни.
  • При дължина 4.67 метра автомобилът предлага място в салона за до петима пасажери и багажен обем между 590 и 1580 литра.

    В багажника има предостатъчно куки за закачане на торбички и раници, на разположение са и халки за укрепване на товара.
    При дължина 4.67 метра автомобилът предлага място в салона за до петима пасажери и багажен обем между 590 и 1580 литра.<br /><br />В багажника има предостатъчно куки за закачане на торбички и раници, на разположение са и халки за укрепване на товара.
  • При междуосие от 2.69 м возещите се отзад имат предостатъчно място в областта на коленете. Пространството над главата също е щедро.
    При междуосие от 2.69 м возещите се отзад имат предостатъчно място в областта на коленете. Пространството над главата също е щедро.
  • Кокпитът е семпъл и отлично организиран, като един поглед е достатъчен за ориентация кой бутон за какво се използва. Тестовият автомобил беше от третото ниво на оборудване – Selection, което осигурява най-необходимите екстри за комфортно и сигурно пътуване.

    Мултимедията не беше от най-скъпите, като и липсваше навигация, но с изтеглянето на специална програма (Android Auto например) те могат да се осигурят от смартфона на собственика.
    Кокпитът е семпъл и отлично организиран, като един поглед е достатъчен за ориентация кой бутон за какво се използва. Тестовият автомобил беше от третото ниво на оборудване – Selection, което осигурява най-необходимите екстри за комфортно и сигурно пътуване.<br /><br />Мултимедията не беше от най-скъпите, като и липсваше навигация, но с изтеглянето на специална програма (Android Auto например) те могат да се осигурят от смартфона на собственика.
  • Купувачите могат да избират между пет бензинови и четири дизелови двигателя с мощности между 84 и 184 конски сили. Тестовият автомобил разчиташе на еднолитров, трицилиндров бензинов двигател с мощност 115 конски сили, комбиниран с механична скоростна кутия.
    Купувачите могат да избират между пет бензинови и четири дизелови двигателя с мощности между 84 и 184 конски сили. Тестовият автомобил разчиташе на еднолитров, трицилиндров бензинов двигател с мощност 115 конски сили, комбиниран с механична скоростна кутия.
  • Агрегатът на групата "Фолксваген" наскоро беше отличен в своята категория в конкурса "Световен двигател на годината", като пребори доминиращият от години конкурентен мотор "Форд Екобууст". Моторът по-нищо не издава, че е с нечетен брой цилиндри - липсват вибрации, а и дори при високи натоварвания не звучи измъчено.
    Агрегатът на групата "Фолксваген" наскоро беше отличен в своята категория в <a href="https://www.dnevnik.bg/skorost/2018/06/06/3190964_za_treta_poredna_godina_motor_na_ferari_e_nai-dobur_v/" target="_blank">конкурса "Световен двигател на годината"</a>, като пребори доминиращият от години конкурентен мотор "Форд Екобууст". Моторът по-нищо не издава, че е с нечетен брой цилиндри - липсват вибрации, а и дори при високи натоварвания не звучи измъчено.
  • Двигателчето осигурява ускорението от място до 100 км/ч за 9.9 секунди. Моторът е изключително еластичен, като работата с лоста за скоростите е сведена до минимум. До края на теста не спирах да се изненадвам при колко ниски обороти се задействаше сигнализацията за възможност за преминаване към следващата предавка.
    Двигателчето осигурява ускорението от място до 100 км/ч за 9.9 секунди. Моторът е изключително еластичен, като работата с лоста за скоростите е сведена до минимум. До края на теста не спирах да се изненадвам при колко ниски обороти се задействаше сигнализацията за възможност за преминаване към следващата предавка.
  • Приятно бях изненадан и от разхода, като от София до Казанлък по подбалканския път бордовият компютър отчете 5.1 л/100 км.
    Приятно бях изненадан и от разхода, като от София до Казанлък по подбалканския път бордовият компютър отчете 5.1 л/100 км.
  • Серийното окачване на "Октавия" предлага много комфортна возия, без да е неприятно меко, така че колата да се накланя неприятно в завой. Срещу доплащане се предлагат и адаптивни амортисьори.
    Серийното окачване на "Октавия" предлага много комфортна возия, без да е неприятно меко, така че колата да се накланя неприятно в завой. Срещу доплащане се предлагат и адаптивни амортисьори.
  • Воланът е директен, нито много тежък, нито много лек. Обезшумяването е на ниво, като дори при 140 км/ч разговорите с пътуващите отзад могат да се водят без повишаване на глас.
    Воланът е директен, нито много тежък, нито много лек. Обезшумяването е на ниво, като дори при 140 км/ч разговорите с пътуващите отзад могат да се водят без повишаване на глас.
  • Голямото предимство на "Октавия" е, че продължава да осигурява пространство и комфорт, като за D-сегмента е на цената на модел "Голф" класа. В България базовата модификация струва 29 520 лева с ДДС, а автомобил като тестовия може да се поръча за 32 054 лева.
    Голямото предимство на "Октавия" е, че продължава да осигурява пространство и комфорт, като за D-сегмента е на цената на модел "Голф" класа. В България базовата модификация струва 29 520 лева с ДДС, а автомобил като тестовия може да се поръча за 32 054 лева.