"Октавия" е най-популярният модел на "Шкода" в България.
Преди малко повече от 20 години "Шкода" пусна модела "Октавия", който бързо намери почитатели и към днешна дата е продаден в над 5 млн. екземпляра. В България това е най-търсената "Шкода". В последната си версия - почти две години след фейслифта на третото поколение, автомобилът е освежен визуално и технологично. Основните разлики отвън са в предната част, където големите фарове на предшественика са заменени от две двойки светлинни секции. Срещу доплащане късите и дългите светлини могат да бъдат изцяло светодиодни. При дължина 4.67 метра автомобилът предлага място в салона за до петима пасажери и багажен обем между 590 и 1580 литра.
В багажника има предостатъчно куки за закачане на торбички и раници, на разположение са и халки за укрепване на товара.При междуосие от 2.69 м возещите се отзад имат предостатъчно място в областта на коленете. Пространството над главата също е щедро. Кокпитът е семпъл и отлично организиран, като един поглед е достатъчен за ориентация кой бутон за какво се използва. Тестовият автомобил беше от третото ниво на оборудване – Selection, което осигурява най-необходимите екстри за комфортно и сигурно пътуване.
Мултимедията не беше от най-скъпите, като и липсваше навигация, но с изтеглянето на специална програма (Android Auto например) те могат да се осигурят от смартфона на собственика.Купувачите могат да избират между пет бензинови и четири дизелови двигателя с мощности между 84 и 184 конски сили. Тестовият автомобил разчиташе на еднолитров, трицилиндров бензинов двигател с мощност 115 конски сили, комбиниран с механична скоростна кутия. Агрегатът на групата "Фолксваген" наскоро беше отличен в своята категория в конкурса "Световен двигател на годината", като пребори доминиращият от години конкурентен мотор "Форд Екобууст". Моторът по-нищо не издава, че е с нечетен брой цилиндри - липсват вибрации, а и дори при високи натоварвания не звучи измъчено. Двигателчето осигурява ускорението от място до 100 км/ч за 9.9 секунди. Моторът е изключително еластичен, като работата с лоста за скоростите е сведена до минимум. До края на теста не спирах да се изненадвам при колко ниски обороти се задействаше сигнализацията за възможност за преминаване към следващата предавка. Приятно бях изненадан и от разхода, като от София до Казанлък по подбалканския път бордовият компютър отчете 5.1 л/100 км. Серийното окачване на "Октавия" предлага много комфортна возия, без да е неприятно меко, така че колата да се накланя неприятно в завой. Срещу доплащане се предлагат и адаптивни амортисьори. Воланът е директен, нито много тежък, нито много лек. Обезшумяването е на ниво, като дори при 140 км/ч разговорите с пътуващите отзад могат да се водят без повишаване на глас. Голямото предимство на "Октавия" е, че продължава да осигурява пространство и комфорт, като за D-сегмента е на цената на модел "Голф" класа. В България базовата модификация струва 29 520 лева с ДДС, а автомобил като тестовия може да се поръча за 32 054 лева.