Очаква ни нова българска игра - Dimensity
Още с излизането на първата успешна българска компютърна игра, знаменитата Tzar: The Burden of the Crown през 2000 г., българските гейм студия доказаха пред света, че в нашата страна има хора, които наистина разбират от стратегически игри и знаят как да го покажат. И макар повечето родни геймъри да свързват понятието "българска стратегия" с името на Haemimont Games, в страната има и друго студио, които работи неуморно върху ново заглавие, с което да изненада почитателите на този жанр. След три години разработка при почти пълна липса на информация, русенското студио за игри Dagger Games най-сетне оповести публично в световната гейм преса за работата си над триизмерната реално-времева стратегия с ролеви елементи Dimesity. Отворен е официалния сайт на играта на адрес http://dimensity.dagger-games.com/ и форумите очакват любопитните играчи.
Изцяло изпълнена в тон със златните традиции в жанра, Dimensity ще предложи класически сблъсък между четири различни раси, разполагащи с общо над сто герои, военни единици и постройки, продължителна солова кампания с нов, уникален безкраен солов режим, безкраен арсенал от предмети, разпределени в пет различни категории, специфичен мултиплеър и не на последно място приличен триизмерен енджин, който ще представи вселената на Dimensity с подобаващо пищна графика и анимация.
Светът на Dimensity ще е приказна вселена, сътворена от Бога на Светлината, който след продължителни сражения успял да заточи своите врагове - Боговете на Хаоса и Мрака - в отвъдно измерение. Оставен на свобода да извае света и да го дари с живот, той дарява с интелект четири раси - хората, гущероподобните триенди, привлечените от зова на войната призраци, и пазителите на природните стихии Елементали. В крайна сметка обаче опандизените богове намират начин да се върнат в материалния свят и подмолно привличат на своя страна някои от расите, което е последвано от кървав конфликт между злото и доброто. Така светът на Dimensity се превръща в бойно поле, в което изходът ще бъде решен единствено от вашия стратегически талант.
Стратегическа или ролева игра? Макар стратегията да е в сърцето на геймплея, и през повечето време да отделяте внимание отновно върху създаването на добре защитена база, която да бълва орди от войници за вашата армия, тя ще бъде максимално опростена. Забравете за микромениджмънта на вашата база или постоянното седене на ресурсите - натрупването на богатство в играта ще се постига основно чрез завладяване на нови територии и неутрални постройки или чрез изпълняването на множество задачи. Ето защо не трябва да пренебрегвате Лидерите. Тези герои на меча или магията - в зависимост от класа, който им изберете - ще могат да трупат опит след всяка успешна битка или изпълнена задача по време на соловата кампания, да вдигат нива и развиват не само показателите си, но и специални умения, бойни способности или магически заклинания.
Героите също така ще могат да намират и предмети из игровия свят, които ще имат случайно генерирани качества и ще се разпределят в пет различни категории - обикновени, магически, комплекти (няколко предмета, които веднъж събрани заедно, дават допълнителни бонуси), уникални предмети и изключително могъщите древни предмети и комплекти от предмети, датиращи от времето на войната между боговете. Колкото по-могъщ е даден предмет, толкова по-малка е вероятността да ви се падне по време на игра - механика, доказала пристрастяването на геймърите към събирането на предмети още от легендарното Diablo.
Поредното доказателство, че авторите са се вдъхновявали силно от Diablo за своята игра е и фактът, че след приключване на соловата кампания ще може да пренесете своите развити и опитни герои в нов режим на игра, наречен "Предизвикателство" (Challenge). При него попадате в огромен свят състоящ се от навързани помежду си случайно генерирани карти, като можете по всяко време да преминавате между тях. В този режим вашият герой ще бъде поставен пред безкрайна поредица от предизвикателни битки, които са далеч по-сложни от соловата кампания, в търсене на нови, още по-могъщи (и съответно редки!) предмети, с които да бъде екипиран.
Мултиплеърът на пръв поглед не звучи обещаващ - на сайта си авторите обещават битки единствено между максимум четирима играча, но не бързайте да го пренебрегвате, защото в Dimensity дори мултиплеърът ще крие елементи на ролева игра. Вашите Лидери ще могат да пренасят събраните от тях опит, бойни способности и предмети от една мултиплеър в друга, като все още не е ясно как ще става съхранението на персонажите - дали локално или чрез централен онлайн сървър.
Играта на Dagger Games не си поставя амбициозни цели, но затова пък още от сега е ясно, че това което ще получим, ще е уникален конктейл от стратегия и ролеви приключения. Очаквайте и в бъдеще да научите повече за разработката на Dimensity на нашия сайт.