"Даскалантонакис груп" стимулира бизнес пътуванията до Гърция

"Даскалантонакис груп" стимулира бизнес пътуванията до Гърция

Петзвездният "Игнатия палас", който е част от "Класикал хотелс", очаква с развитието на туризма в региона на Александруполис да посреща повече гости от България
Петзвездният "Игнатия палас", който е част от "Класикал хотелс", очаква с развитието на туризма в региона на Александруполис да посреща повече гости от България
Гръцката компания "Даскалантонакис груп", която е собственик на веригата "Класикал хотелс" и на "Шератон София Балкан хотел", планира да разработи програма, която да стимулира комбинираните нощувки на бизнесмени в обектите й в Гърция и България. Това съобщи Кириазис Асимоглу, който в момента е мениджър на "Македония палас" в Солун, а допреди два месеца управляваше софийския хотел от веригата "Шератон". В момента в региона има огромен брой чужди и местни бизнесмени, които пътуват до България и Гърция. Това е възможност за нас да създадем по-добра комуникация между хотелите ни, така че да може гостите да отсядат при нас във всяка от страните, обясни Асомоглу.
Веригата "Класикал хотелс" включва 16 хотела в Гърция, Сърбия и България и планира навлизане и в Унгария. Хотелът, който генерира най-големи приходи, е солунският "Македония палас", в който има 260 стаи и 24 апартамента. През миналата година в хотела са направени близо 73 хил. нощувки. От тях 500 са били на гости от България, което е със 120 повече от 2005 г. Това е по-малко от 1% от общия брой на гостите на хотела.
Групата очаква през тази интересът на българските бизнесмени да се засили както към региона на Солун, така и към Александруполис. Една от предпоставките за това ще е началото на проекта за изграждането на петролопровода Бургас - Александруполис. Вече има интерес от български компании да инвестират в региона, каза преди дни областният управител на Еврос, където влизат Александруполис, Ксанти, остров Самотраки и др., Николаос Замбунидис.
Еврос планира развиването на туристически проекти заедно с някои погранични региони в България. Целта е да се привличат повече туристи, които да посещават двете страни едновременно, както и да се засилят пътуванията на българи в Гърция. Един от смесените проекти ще е свързан с религиозния туризъм в региона на Кипринос до границата с България, каза Замбунидис. На няколко километра от границата на гръцка територия се намира ценен археологически обект с римски гробове от II век.
Обектът е финансиран със средства от Европейския съюз. Същите римски гробове има и на територията на България и идеята е те да се предлагат в общ туристически пакет, обясни областният управител на Еврос. Това ще стане след отварянето на новия пункт за преминаване ГКПП Ивайловград-Кипринос, за който българският премиер Сергей Станишев и гръцкият му колега Константинос Караманлис подписаха миналата година споразумение.
Сред популярните места за българските туристи в региона са най-вече Александруполис и остров Самотраки. По информация на областната управа най-големият хотел на острова е купен от българин. Туристите от България са сред гостите, които харчат сериозни средства извън туристическите пакети. За най-платежоспособни туристи обаче се приемат руснаците. Един руснак харчи колкото трима германци и англичани взети заедно, посочи префектът на Еврос.
Еврос развива активен туризъм с леглова база от 3500 стаи. Общо 2500 от тях са в Александруполис. В региона се развива и конферентен туризъм, като за целта има изградени три конгресни центъра с капацитет 6 хил. места. Планирано е изграждането на нови зали.
Областната управа на Еврос има амбицията да засили присъствието на български туристи и за целта в началото на май ще има среща с представители на туристическия сектор на двете страни. Планирано е също така в сътрудничество с частни компании да бъде създадена нова автобусна линия, която да свърже Александруполис със София и Пловдив.
Автобусите ще пътуват веднъж в седмицата и очакваме от транспорта да се възползват не само туристи, а и бизнесмени, обясни Замбунидис. В резултат на новите линии областта очаква увеличение на броя на българските туристи. Те в момента са втората по големина туристическа група в района, като след влизането на България в Европейския съюз броят им се е увеличил десет пъти.