Китайската автопромишленост демонстрира потенциал

Китайската автопромишленост демонстрира потенциал

Автомобилното изложение в Шанхай за пореден път показа, че от година на година китайските производители стават все по-силни и съвсем скоро ще повторят южнокорейското чудо. Докато доскоро колите, правени в социлистическата страна, предизвикваха по-скоро усмивки и съжаление, то сега на тях се гледа все по-сериозно като на бъдещи конкуренти.
Едни от най-големите китайски производители  - "Чери"(Chery) демонстрира на щанда си няколко интересни модела. На първо място вниманието привлича концепта "Шутинг спорт". Спортното купе с три врати предлага модерен дизайн, богато оборудване и гъвкав интериор.
Спортното купе A6CC също е интересен експонат, по дизайна на което е работило италианското ателие "Бертоне". Автомобилът ще се предлага с два мотора - три-литров V6, и двулитров, четирицилиндров агрегат.
Чери показва в Шанхай и всъдехода "Тиго" 6, който ще се оборудва с 1.9 турбодизел, собствена разработка на китайците, отговарящ на еконормите Eвро 5.
Компактният модел A3 и миниавтомобила A1 допълват експозицията на "Чери" в Шанхай, като и двата модела ще се предлагат с хибридно задвижване, включващо 1.3 литров дизелов мотор, електродвигател и безстепенна трансмисия CVT. Според специалистите и двата модела са съвсем близко до фаза серийно производство.
Другият голям играч в Китай - "Шанхай аутомотив индъстри корпорейшън"(SAIC) също представи в Шанхай амбициозен прототип. Компактният седан W2 е създаден на базата на "Роувър" 750, но предлага доста по-съвременен облик. Във фаровете и стоповете са използвани LED светлини, а ръбовете по купето са загладени.
Амбицирани да продават колата и в Европа, китайците от SAIC са подложили модела и на сериозни краш-тестове по стандартите на EuroNCAP. Според инжинерите резултатите са изключително добри по почти всичко показатели, но работата продължава. Автомобилът, който се очаква да влезе в серийно производство през есента, ще се предлага и с хибридно задвижване, собствена разработка.
Един от най-коментираните производители от Китай напоследък - "Брилиънс" показа хечбека сиFRV (известен още каго А1). Колата е дълга 4180 мм и ще се появи на пазара през втората половина на годината. Автомобилът се оборудва с 1.6-литров двигател с мощност 79 кВт. FRV ще може да се поръча и с дизелов мотор, дело на инжинерите на компанията.
Разбира се, докато големите китайски компании търсят своя визия и идентичност, по-малките не спират да копират знайни и незнайни модели на утвърдени производители. В Шанхай примерите са доста. "Хафей"(Hafei) например копира едно към едно "Мицубиши Дион" и на неговата база изгражда своя миниван HF8. За създаването на втория миниван в портфолиото обаче компанията е ангажирала италианците от "Пининфарина".
"Шанган"(Changan) пък най-безсрамно копира дизайна на "Фолксваген Пасат" и на неговата база създава седана CV8. Той се оборудва с двулитров турбодизел, собствена разработка, но данни за техническите му характеристики още няма.
Fengxing си избира "Мицубиши Грандис" и на неговата база пуска своя модел "Джинги". Моторът е легално копиран от японците и е 1.8-литров, бензинов.
На двигател "Мицубиши", но с работен обем два литра, разчита и BYD Auto, която показва в Шанхай компактния седан BYD F6. Той се отличава с приятен външен вид и богато вътрешно оборудване, включващо ABS с електронно разпределение на спирачното усилие, DVD – плеър, ел. стъкла и огледала.