Що е то сервизна кампания

Що е то сервизна кампания

Що е то сервизна кампания
Само този месец над 5 млн. автомобила от марките БМВ, "Форд", "Тойота", "Опел" и "Субару" бяха обхванати от сервизни кампании по различен повод. Логичният въпрос е какво означава това за потребителите и какви стъпки трябва да предприемат, за да разберат дали проблемът ги засяга лично.
Най-общо, когато има сервизна кампания, автомобилът трябва да мине през сервиза на официалния вносител на марката, в който да се подмени проблемната част. Тук е моментът да се отбележи, че независимо по каква линия колата е стигнала до България, откъде е купена, на колко е години и кой по ред е собственикът, цялата процедура е напълно безплатна за притежателя.
Има обаче и изключение - ако някога, накъде автомобилът е бил обявен за бракуван, а след това "възкресен" и продаден у нас. Преди няколко месеца моят личен автомобил попадна в една от няколкото кампании, свързани с дефектните въздушни възглавници на японската компания "Таката", така че за целия процес мога да разкажа и от личен опит.
Колко сериозни са проблемите
Първият важен въпрос е дали трябва да се обръща внимание на такива кампании? Опитът до момента сочи, че за да се стигне до тях, става въпрос за сериозни проблеми, които пряко застрашават живота и здравето на ползващите автомобила. В моя случай например трябваше да бъде сменен пиропатронът на въздушната възглавница на пасажера, който при определени обстоятелства при задействането си може буквално да изстреля метални осколки към возещия се на предната дясна седалка. В този смисъл е добре поне да се провери за какъв проблем става дума.
Що е то сервизна кампания
Тук е моментът да се посочат начините за информиране. Медиите обикновено съобщават марката и модела на засегнатите автомобили, но в повечето случаи проблемът е в сравнително ограничена бройка коли.
Каналите за информация
При мен уведомлението за проблема дойде по пощата, но дилърите на съответните марки използват и други комуникационни канали - телефон, мейл, фирмения си сайт и т.н. За да получите лично уведомление, колата ви трябва да е купена от дилъра на съответната марка или да е минавала поне веднъж при него за сервизно обслужване.
Всеки, който е притеснен, че може да е засегнат, може да провери и по телефона с обаждане до дилъра на съответната марка. Справката отнема секунди, като е достатъчно да се съобщи номерът на рамата на автомобила. Проверка за това дали колата е засегната често може да се направи и на българския сайт на съответната марка, като в момента и при "Тойота", и при "Хонда", които имат модели в сервизна кампания, тази възможност е налична.
Как приключва всичко
При положение че автомобилът е засегнат от подобна кампания, остава само да се запише удобен ден и час, в който ремонтът да бъде направен. Предварително е известно приблизително колко време ще отнеме разрешаването на проблема, което улеснява планирането.