Ангелкова опитва да привлече още луксозни хотелски вериги в България

Министерството на туризма работи усилено за привличане на инвеститори в сектора и световни брандове от най-висок клас хотелски вериги като Four Seasons, индийската Taj и други. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по време на работна среща с Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), съобщи пресцентърът на министерството.
Тя добави, че световни вериги като Hyatt и Marriott вече изграждат няколко нови луксозни обекта в София и предстои да насочат вниманието си към Черноморието и вътрешността на страната.
"Хаят" се строи на мястото на разрушеното кино "Сердика". Строителството се забави заради откритите археологически останки след събарянето на сградата. Проектът е съвместен с българската "Тера тур сървисиз", зад която стои шефът на "Лукойл България" Валентин Златев. През 2020 г. се очаква да отвори и "Мариот" - в съседство със сградата на КНСБ, в района на площад "Македония". Инвеститор е италианската компания Finvis.
В съобщението на ведомството се подчертава, че през трите години самостоятелно съществуване на Министерството на туризма България отбелязва рекордни резултати. Ангелкова сравнява данните за деветмесечието на 2018 г. със същия период на 2015 г. и отчита, че посещенията на чужди туристи са с 31% повече, а приходите са нараснали с 38%.