Нов играч излиза на пазара на газирани напитки

Портокаловите сокове "Оранжина" (Orangina) - марка на международната компания за "Кедбъри швепс" (Cadbury Schweppes), официално вече се предлагат на българския пазар, а като цел е поставен 2% дял в сегмента на газираните напитки. Това обяви Иван Джамбазов, който е мениджър продажби в компанията за дистрибуция "Стандарт 17А" - официалния представител на соковете за България.
Марката "Оранжина" стъпва в България чрез румънската компания "Карлсром бевъриджис", която държи правата на марката за няколко страни от региона. Напитката, предназанчена за българския пазар, се произвежда в Румъния.
"Оранжина" заема сегмента между газираните напитки и натуралните сокове, защото има 12% съдържание на портокалов сок, обясни Джамбазов. Въпреки това основният конкурент на "Оранжина" на пазара ще са именно газираните напитки, посочи той.
Рецептата на напитката е разработена в средата на 30-те години на миналия век, а през 1951 г. стъпва на френския пазар със специална рекламна и маркетингова стратегия. В момента продуктът се предлага в повече от 65 страни по света.
Компанията "Кедбъри швепс" е един от водещите производители на безалкохолни напитки и захарни изделия. Сред марките на компанията за безалкохолни напитки са "Севън ъп" (7 Up), "Доктор Пепър" (Dr Pepper), марката "Швепс" (Schweppes) за САЩ и Австралия и др. В сегмента на захарните изделия компанията държи шоколадите "Кедбъри", дъвките "Стиморол" (Stimorol) и "Тридент" (Trident), бонбоните "Холс" (Halls) и др.
Представителят на "Оранжина" за България - "Стандарт 17А", е компания, специализирана в дистрибуцията на бързооборотни стоки. Дружеството разпространява продуктите на "Юниливър" за България. Портфолиото на компанията включва още соковете с марката "Сантал" (Santal) на "Пармалат" (Parmalat). От миналата година дружеството пое дистрибуцията на кафето с марката "Елит" и разпространява и "Лаваца еспресо пойнт" - специално кафе на таблетки, предназначено за заведенията. В момента преговаряме с някои международни компании да поемем представителството на нови марки за българския пазар и до септември очаквам да подпишем договори, каза в сряда Джамбазов. Новите продукти ще са в сегмента на захарните изделия. Стратегията на компанията е да не представлява по две или повече конкурентни марки.
----------
Основният играч на пазара на газираните напитки в момента е "Кока-Кола ХБК" с марките си "Кока-Кола", "Фанта", "Спрайт". През миналата година общото потребление на газирани напитки е 537 млн. литра, което е с близо 10 на сто повече в сравнение с 2005 г. Въпреки ръста групата на газираните питиета губи пазарен дял от общите продажби на безалкохолни напитки.