Седем от най-големите вериги обявиха инвестиции от 3.8 млрд. лв. в България

Седем от най-големите търговски вериги, работещи в България, обявиха общи инвестиции в страната за над 3.8 млрд. лв. в анкета на Сдружението за модерна търговия, се казва в прессъобщение.
Това са "Кауфланд", "Била", "Лидл", МЕТРО, "Т-маркет", дрогериите ДМ и веригата за обувки "Дайхман", които заемат общо над 30% от пазара на бързооборотни стоки в страната, по данни на сдружението, чиито членове са компаниите.
Вложенията са в строителството на търговски обекти и логистични бази, поддръжка, охрана и обслужване. Международните вериги навлизат по различно време в България. Първа е МЕТРО, която отваря първия си магазин през 1999 г., година по-късно в България стъпва "Билла", през 2005 г. започва да работи "Т-марект", през 2006 г. - "Кауфланд". Днес седемте вериги имат повече от 430 магазина в цялата страна. С най-много филиали е "Билла" - 115, "Лидл" има 92 магазина, Дрогериите ДМ са 72, обектите на T-Maркет – 65, "Кауфланд" – 56, "Дайхман" 22, МЕТРО - 13.
Броят на заетите в седемте вериги надхвърля 18 600 души като само през 2017 г. са наети около 5 500 нови служители.
Участниците в анкетата обявяват, че техни доставчици са над 1 050 български производители, от които 26
изнасят чрез веригите на външни пазари. Над 50% от стоките във веригите са на български производители, а при някои делът достига 75%, се посочва в прессъобщението. В него се напомнят и инициативите на международните търговци в подкрепа на българското производство - "Градините на Билла" и "Българска ферма" на "Билла", ноу- хауто, предоставяно от "Кауфланд" за сертифициране на фермерите по стандарта Global G.A.Р, серията "Родна стряха" и кампанията "Съхрани българския вкус" на "Лидл", програмата "Отгледано с грижа в България" на "Метро".
Дарените на хранителната банка и Българския червен кръст храни са над 16 тона на стойност близо 70 хил. лв., отчитат компаниите.
.