Най-продаваният модел на "Мерцедес"- C-класа наскоро мина през фейслифт, при който бяха подменени над 6000 детайла.
Най-продаваният модел на "Мерцедес"- C-класа наскоро мина през фейслифт, при който бяха подменени над 6000 детайла. Почти всички двигатели са нови, или сериозно преработени стари, като те покриват диапазона от 150 до 510 конски сили за версията C63AMG. Догодина се очаква дизелов плъг-ин хибриден модел. Отвън промените в четвъртото поколение, което е на пазара от 2014 година, са трудно забележими, което е обяснимо, тъй като, така или иначе, моделът се харесва. Доказателство за това е фактът, че тази генерация е най-успешната с над 2 млн. продажби. В салона най-забележителната промяна, освен новите тапицерии и акценти, е воланът, в който има реагиращи на допир зони за управление на аудиосистемата, сърфиране между различните менюта и т.н. Тестовият автомобил беше в изпълнението 220d. При него двигателят е с намален работен обем – от 2143 на 1950 кубически сантиметра. Мощността вече е 194 к.с., а максималният въртящ момент 350 Нм. Колата беше със задно предаване и девестепенна автоматична трансмисия. Така екипиран Mercedes C220d предлага ускорение от място до 100 км/ч за 6.9 секунди, при разход на гориво от едва 4.4 л/100 км в смесен цикъл.
В рамките на теста, най-доброто ми постижение беше с около литър и половина по-високо (малко под 6 на сто).Мотор и скоростна кутия в С220d си партнират отлично и автомобилът е приятно пъргав. Трансмисията моментално сваля до четири предавки при нужда от бързо ускорение.
На магистрала при поддържане на 140 км/ч дизелът мърка на под 2000 об/мин, но неприятно бях изненадан от високото ниво на паразитен шум в салона.Както може да се очаква С-класата предлага сериозен избор от варианти на окачването и асистиращите системи. Тестовият автомобила беше със стандартната ходова част, която ми хареса с баланса между комфорт и пътно поведение.
Дори при влизане с висока скорост в завой, наклонът е умерен, а автомобилът уверено следва зададената с волана траектория.Системата за промяна на настройките (с еко, два спортни, комфортен и индивидуален режими) влияеше основно на работата на волана, трансмисията и реакцията на педала на газта, но разликата е осезаема.
Кормилото е леко или по-тежко, в зависимост от избрания режим, но при всички случаи дава отлична обратна връзка.Освен двигателите, другата голяма промяна в С-класата са асистиращите системи, които са взаимствани от по-големите модели – Е и S-класа.
Тестовият автомобил не разполагаше с всичко предлагано, но пък беше екипиран с може би най-нужните екстри, май само камерата за заден ход и парктрониците ми липсваха.Със сигурност парите си заслужават матричните светодиодни фарове, в които 84 светлинни секции, се грижат пътят да е максимално добре осветен, без това да води до заслепяване на водачите на останалите превозни средства.
Благодарение на адаптивния темпомат и системата за поддържане на избраната лента на движение, С-класата може в кратки периоди от време да ускорява, намалява, завива и спира сама.След около минута в автономен режим започват звукови и светлинни предупреждения, а при липса на реакция автомобилът намалява и спира, като включва аварийните светлини.
Целта е да се осигури безопасно спиране, така че да се окаже помощ на водача, ако му е прилошало.За размерите си (4.69 м) С-класата осигурява доста добро вътрешно пространство и солиден багажен обеми от 455 литра. С-класата остава сред последните модели на "Мерцедес", в които все още редица от функциите се управляват с бутони, което лично на мен ми хареса. Има разбира се вариант за настройки с глас, през тъчпад, разположен между предните седалки и както вече стана дума през волана. Стане ли дума за цената, може да се каже, че тя е една идея по-висока от основните конкуренти, ако говорим за базовото изпълнение, което така или иначе, едва ли някой си поръчва. При оборудване с различни екстри, везните често натежават в посока на С-класата. Така че при всички случаи, ако се колебаете между няколко претенденти в класа, ще трябва да си поиграете с конфигураторите, които сайтовете на вносителите предлагат. Само за сведение, мога да посоча, че тестовият автомобил струваше малко над 100 хил. лева.