"Иракските мотористи" се движат по магистралите на страната не само да покажат любовта си към моторите и черната кожа: те искат да споделят ентусиазма си, за да излекуват дълбоките разриви в Ирак.
"Иракските мотористи" се движат по магистралите на страната не само да покажат любовта си към моторите и черната кожа. Те искат чрез общата си страст да намалят и противопоставянията между хората в страната. Само няколко късметлии карат "Харли Дейвидсън" - рядка и скъпа марка в Ирак - други карат мотори, които приличат на машините от филма "Волният ездач". "Нашата цел е да изградим братство", казва Билал ал-Баяти (на снимката), 42-годишен работник, който създава клуба през 2012 г. с цел да подобри имиджа на мото бандите и да насърчи единството след години на конфликти.
Първото правило на клуба му е: не говориш за политика.
"Абсолютно забранено е да се говори за политика между членовете", казва Баяти пред "Ройтерс".Всеки път, когато се споменава политика, членовете се предупреждават веднъж или два пъти и след това се изключват.
''Вече нямаме сили да търпим тези трагедии или да ги повторим", казва Баяти.С черната си козя брадичка лидерът на багдадския мото клуб, известен като Капитана, изглежда като въплъщение на американски разбойник.
Стилът на обличане на членовете на групата е недвусмислено вдъхновен от САЩ. Всички мотористи имат по дрехите или машините иракския флаг.В клуба членуват 380 мъже от всички възрасти, социални класове и различни религии.
Едно от последните им събития е било парти в чест на Деня на армията.Някои от тях работят в армията, в полицията и дори в популярните мобилизационни сили, група от предимно шиитски милиции, които са участвали в борбата за изтласкване на "Ислямска държава" от Ирак през последните три години. "Това е миниатюрен Ирак", казва 36-годишният Ахмед Хайдар, който работи в международна агенция за подпомагане. Карането на мотори през Багдад е доста по-различно от магистрала 101 в САЩ.
Мотористите трябва да спират на многобройните военни контролно-пропускателни пунктове, разположени около града.Много малко от мотористите могат да си позволят марков мотор.
"Тук нямаме франчайз на "Харли Дейвидсън", каза Кадим Наджи, механик, специализирал се в превръщането на обикновени мотори в нещо специално.
"Така че това, което правим, е да променим мотора, за да изглежда подобен ... и е по-евтино."