Spore едва през 2008
От разпространен по-рано тази седмица документ на водещия издател на компютърни и видео игри Electronic Arts става ясно, че иновативната 3D стратегия Spore вече не е част от списъка на игрите, които ще се появят през финансовата 2008 година. Казано на прост език, играта ще се появи на пазара най-рано през април следващата година, вместо за тазгодишните Коледни празници, каквато е възприетата от повечето издатели практика.
Междувременно настоящият управител на EA Джон Ричитиело бе така добър да обещае на геймърите, че световната премиера на Spore ще се състои още в самото начало на финансовата 2009 или най-късно през лятото на 2008.
"Spore е заглавие с огромен потенциал и всички в Electronic Arts са убедени в бъдещия успех на играта. След завръщането си в EA имах общо три възможности да прегледам играта основно, и смея да кажа, че изглежда фантастично", споделя Ричитиело в последното си интервю от края на мината седмица.
"Засега ще кажа, че премиерата на Spore ще се състои в края на тази или по-скоро в началото на следващата, но не можем и не искаме да се ангажираме с конкретна дата", допълва той.
Зад отлагането на игри от ранга на Spore често се крият проблеми с качеството, особено ако издателят има наистина големи планове за развитие в дългосрочен план и държи да превърне играта в дойна крава.
По този повод Ричитиело заяви, че "натовареният с разработката екип набляга изключително върху качеството и крайната цел е да създаде продукт от типа на The Sims". В превод: очаквайте безброй налудничави разширения и допълнителни пакети на "достъпни" цени.
Всичко това се отнася единствено за PC версията на Spore. За разработваното паралелно издание за джобната конзола Nintendo DS реално не се знае абсолютно нищо, а предвид скромните възможности на мобилното устройство, надали ще прилича особено на основния продукт, предназначен за персонални компютри.
Ако по някаква причина не сте запознати с проекта, Spore е последното бебче на гениалния гейм дизайнер и съосновател на Maxis Уил Райт. 47-годишният американец е отговорен за епохалните хитове SimCity и The Sims, както и за цяла армия "Sim" заглавия от всякакъв тип.
В Spore играчът поема ролята на виртуален Бог, чието първо създание е безобиден едноклетъчен организъм. В последствие, под надзора на играча, създанието започва да еволюира и евентуално се превръща в пълноценно животинче.
Ако всичко е наред, то продължава развитието си, възпроизвежда се и дава началото на цяло общество, а защо не и амбициозна цивилизация, крояща планове за завладяване на галактиката.