Социални предприемачи влизат за поредна година в надпревара за бизнес с кауза

За поредна година Българският център за нестопанско право (БЦНП) ще избере неправителствени организации с добри бизнес идеи, насочени към подкрепа на благотворителни каузи, които да подкрепи с програмата си "Предприемачество за нестопански организации".
Всички участници в програмата вече са преминали през обучителни срещи, на които са имали възможност да обсъждат с експерти проблемите при подготовката и започването на бизнес, да обменят опит с финалистите от предходни години в програмата, както и да получат индивидуални консултации със специалисти, съобщават организаторите на страницата на програмата.
За конкурса "Най-добър бизнес план на неправителствена организация" вече са излъчени 12 финалисти (списъка можете да прочетете по-надолу в статията - бел. ред.). Жури ще излъчи петимата победители, които ще си поделят награден фонд от 40 хил. лв. за започване на стопанската си дейност, с която да си осигурят устойчиви доходи и да разширят обхвата на благотворителните си каузи. Те ще получат също експертна и менторска подкрепа.

Кога и къде
Традиционно конкурсът ще бъде придружен от Базар на социалните предприятия. Тази година той ще се състои на 16 и 17 февруари в "Сердика Център" под мотото "Малкото е Много - пазарувай с кауза". Свои изделия ще изложат 13 граждански организации. Посетителите могат да си купят ръчно изработени свещи и сапуни,
картички, значки и сувенири, ароматен чай и фермерски продукти, екочанти и ръчно плетени одеяла, произведения от керамика и дърворезба, шалове и бижута. Организаторите ги канят също да се включат в в работилниците за картички, мартеници, значки и др. (повече информация - на страницата на събитието)
В рамките на базара - на 16 февруари, ще се състои и официалната церемония по награждаване на победителите в конкурса "Най-добър бизнес план на НПО".
Финалистите
Сладкарска работилница "БисквиткиТЕ" на Сдружение "Бъдеще за децата", гр. Казанлък, която произвежда ръчно изработени и декорирани бутикови сладки и бисквити, в чието създаване участват младежи с интелектуални затруднения под различни форми на обучения и заетост.
Лятна академия за предприемачи ПРО на Сдружение "Враца софтуер общество", гр. Враца, създава различна среда за предприемчиви млади хора. Тя дава възможност на ученици и студенти да развиват част от ключовите компетентности на хората в 21-ви век, докато се забавляват и решават казуси на реални организации.
Продуктово позициониране във видеоклипове на Фондация "Живот със Синдром на Даун", гр. Варна - представят развитието и живота на дете със Синдром на Даун и ролята на неговото семейство в България, като така насърчават информираността и споделянето на опит сред хора и семейства в подобна ситуация.
ИСИ билкови арт продукти на Фондация "Инициатива за социално израстване" (ISE), гр. София
Продажба на билкови арт продукти от естествени материали, изработени от уязвими групи жени - станали жертва на трафик и насилие, с увреждания, от ромски произход или бежанки. Те преминават през обучения и получават необходимата подкрепа за овластяване и независимост.
МОГАзин на Сдружение Международен съвет на самодейните средища, програма Мрежа Хлебни къщи, София. Магазин, в който организацията ще предлага продукти и услуги на социални предприятия от цялата страна.
"Много специално място" на Фондация "МС-МОГА САМ", в което ще работят хора, диагностицирани с множествена склероза. В него ще се приготвя специално меню, което е подходящо за хора с множествена склероза, и ще бъде предлагано с доставка по домовете.
Семеен Център за недоносени деца на Фондация "Нашите недоносени деца", гр. София. Допълнително оборудване на Семеен център "Малки чудеса" и увеличаване обхвата на услугите чрез осигуряване на постоянна трудова заетост на специалисти.
"Дари бъдеще за таланта" на Сдружение "Операция Плюшено Мече", гр. София. Продажба на рекламни материали и брандирани стоки, приходите от които ще се инвестират в менторската програма на организацията за насърчаване развитието на талантливи деца и младежи. Стоките са брандирани с творби на участници в менторската програма.
Jamba – Кариера за всички на Фондация "Сошъл Фючър", гр. София. Уеб базирана платформа, адаптирана спрямо всички нужди на хората с различни възможности и предоставяща възможности за професионални обучения и информация за подходящи свободни позиции.
Заведение и място за събития ‘’Нинджа Купа’’на Фондация "Стъпка за България", гр. София - комбинация от бистро и място за събития, където ще се осигурява възможност за работа на младежи с нисък образователен ценз или трайно безработни.
TAM – пространство за събития на Сдружение "VT EVENTS", гр. Велико Търново. Пространство за култура и социални инициативи - камерни спектакли, танц, кино прожекции, литературни четения, дебати и обучения. Бизнес идеята включва разширяване на пространството и надграждане на възможностите за събития.
Настолна игра "ЕКО Герои" на WWF България, гр. София - разработване, дизайн, производство и разпространение на настолна игра, която освен интересна и занимателна е и насърчаваща към устойчив начин на живот и бизнес.
Програмата на БЦНП "Предприемачество за нестопански организации" 2018/2019 се реализира с финансовата подкрепа на Фондация "Америка за България" и в партньорство с TELUS InternationalEurope и УниКредит Булбанк.