Ще навлязат ли роботите на пазар за десетки трилиони долари

Ще навлязат ли роботите на пазар за десетки трилиони долари

Ще навлязат ли роботите на пазар за десетки трилиони долари
Associated Press
Ветерани на "Уолстрийт" работят по деликатна задача: как да се изградят машини, които да обработват търговията на пазари като тези на облигации и валути.
Това разказва "Блумбърг" след интервю с Ашок Кришнан, който оглавява електронната търговия в подразлението на "Банк ъф Америка", отговарящо за световните пазари. И той, и други съмишленици от институции като Ю Би Ес и "Морган Стенли" смятат, че това е възможно.
Дълго предсказваната автоматизация на тази търговия - след като на други пазари се оказа възможно алгоритмите да вършат работа - се бави и заради желанието на участниците в нея да защитят работните си места. Те твърдят и че клиентите предпочитат да обсъдят внимателно сложни транскации, а автоматизацията отслабва междуличностните връзки в търговията.
Същевременно инвеститорите изискват по-усъвършенствани платформи за намялаване на разходите, както и нови инструменти, които да дават по-ясен поглед върху пазарите, пише "Блумбърг". За банките на "Уолстрийт", които се състезават на пазара на американски ценни книжа и корпоративен дълг на стойност 22 трлн. долара и на валутния за 5.1 трлн. дневно, залогът е огромен.
Анди Маак от инвестиционния съветник Vanguard Group, чиято задача е да изгради централизирана платформа за търговия за "Банк ъф Америка", казва, че през последните пет години, в които прави това, "дори търговци на "Уолстрийт" от старата школа, известни, с това, че правят чудеса с телефони и системи за съобщения, започват да приемат компютризирани процеси."
Проблемът е, че електронните платформи могат да изтласкат търговците от бизнеса по поне два начина, тъй като изискват по-малко персонал и нови умения за хората, които остават. Фактът, че 12-те най-големи банки в света са съкратили 11% от фронт офис служителите си (хората, създаващи приходите) от 2013 г. насам, е достатъчно красноречив.
Банките обаче трябва да се адаптират, тъй като други звена по веригата - например инвеститори - възприемат нови технологии и оказват натиск за промяна.