Обучението на детето може да е забавно


Повечето малчугани изпитват огромна неприязън към досадно поднесените уроци и много от тях започват да изкарват по-ниски оценки, само защото не харесват метода на преподаване или не харесват преподавателя.
Това са основните причини децата да имат слаб успех в училище по даден предмет.
Е, разбира се, съществува и вариантът, в който детето има по-нисък успех по всички предмети в училище, тогава няма как да обвиним всички преподаватели и методи на предаване на знания. Освен това част от предметите за децата наистина могат да бъдат по-сложни, разбира се, строго индивидуално е и зависи от детето.
Може да изпитват трудности с математика, химия, физика, дори чужд език. А при тези предмети интерактивно и забавно предаване на информацията може да бъде изключително трудно реализируемо.

В повече български училища преподават учители с висок стаж и в някаква степен закостенели модели на преподаване. Интересът на децата е изключително трудно удържим, особено на по-ранна възраст, затова е от критично знание уроците да бъдат поднасяни по формата на забавни игри, да има интерактивен елемент, да се използват дори компютри и таблети, където предметът позволява. Инак вниманието на децата може да бъде фокусирано в рамките на 5 минути едва.
Семейната среда е важна! Освен методиките на преподаване и присъствието в училище, които да приeмем, че отнемат около 30% от активното учебно време на децата, е добре и у дома, в рамките на 50% от времето да се занимават с градивни дейности - било то да подготвят уроците за следващия ден, било то да се занимават със своето хоби - свирене на музикален инструмент, допълнителни уроци и т.н., било то да помагат на възрастните в домакинската работа. Останалите 20% могат да бъде разпределени в игри и забавления с връстниците, от които разбира се всяко дете има нужда.
Примерът у дома е извънредно важен. Именно у дома децата изграждат своите първи навици, своите морални ценности, научават се как да постъпват сред другите деца, как да се държат пред възрастните, кое е добро и кое е лошо и т.н. Тук съветът е както при преподавателите, да се намери приятен модел на възпитание по мирен път, чрез обяснения, под формата на игра, чрез споделен опит и т.н.

Интерактивното поднасяне на информацията начин за по-лесното усвояване на материала. Още докато сме били съвсем съвсем млади родители с малки деца, сме чели и сме слушали как цветовете, ароматите, звуците, допирът влияят на сетивата на малчуганите и те обръщат повече внимание, по-възприемчиви са. Например цветна книжка ще запомнят много по-лесно от учебник без изображения и т.н.
Важно е да се спомене и мястото на предаване на знанията, което също е от значение. Така например, уроци сред природата в неформална обстановка могат да се отразят изключително благоприятно върху децата. Освен това в тематично пригодени за целта на урока стаи и зали също е много успешна техника. Какво имаме предвид? Например урокът по астрономия може да се изнесе и в Националната астрономическа обсерватория, където децата ще се докоснат до макети на небесните тела, да разгледат различни технологични новости и т.н.

Промяна в средата е от голямо значение. Така децата ще запомнят по-лесно материалът, който е взет, ще подпомогне дейността на мозък ще активизира въображението. Ако сте решили да го запишете на изучаване на чужд език, съветваме ви през лятната ваканция да се огледате за летни езикови лагери, в които детето ще може да изучава в неформална среда езика. Такъв лагер, например, е "ЛъкиКидс" - провежда се в Банско и продължава 1 или 2 седмици. По време на лагера децата изучава всекидневно 4 часа английски език по методите "Монтесори", "Слънчева педагогика", сугестопедия и т.н. Изцяло комуникацията по време на лагера е на английски език. Има разнообразни допълнителни активности, с които децата се забавляват неимоверно - пейнтбол, яздене на коне, каране на колело, танци, кулинарни курсове, йога, ролеви игри и много, много други.