"Екуест" ще популяризира автомобилния си холдинг

Инвестиционният фонд "Екуест инвестмънст болканс" започва политика по налагане на името на своя автомобилен холдинг "Авто юнион", съобщи на пресконференция в рамките на автомобилния салон управителят на холдинга Калина Халачева. До момента не бяха много хората, които знаеха, че част от дружеството са вносителите на "Мазда" ("Стар моторс"), ФИАТ и "Ланча" ("Ауто Италия"), "Алфа Ромео" ("Милано моторс"), "Мазерати" ("Гранспорт ауто") и единият дилър на "Опел" и "Шевролет" ("Булвария"). Част от "Авто юнион" са още дружества, продаващи в България скутерите и мотопедите "Пиаджо", "Веспа" и "Джилера", моторните масла "Кастрол" и ВР ("Мотобул"), както и официалният франчайз на Аvis Еurope ("Булвария рент-а-кар").
Целта на новата политика на холдинга е той да стане по-разпознаваем, като ще се популяризира фактът, че чрез различни фирми се покрива широка гама автомобили - от компактни до ванове. При това положение дилърът на "Мазда" например може да насочи потенциалния клиент към модел на ФИАТ например, ако той ще задоволи по-добре неговите нужди. Това би дало голяма предимство на "Авто юнион", особено при корпоративните клиенти.
През май автомобилните марки част от холдинга са държали 6.2% от пазара на нови автомобили у нас, посочи Халачева. Тя добави, че през миналата година в сравнение с 2005 г. "Булвария" отчита 94% ръст на продажбите, "Ауто Италия" - 51 на сто, "Стар моторс" - 20%, а "Ауто Италия" ги е удвоила. Прогнози за очакваните постижение тази година не бяха дадени с мотива, че "Екуест инвестмънст болканс" е листван на Лондонската фондова борса и такава информация е необходимо първо да се представи на борсата.
За две години "Ауто юнион" е инвестирал в България над 40 млн. евро, като предстои реализацията на два големи инвестиционни проекта. Вече се работи по изграждането на "Мазерати" център, който ще се намира в близост до летището и ще събере на едно място шоурумовете и сервизите на всички италиански марки. В сградата с разгъната площ 28 000 кв.м ще има също офиси, конферентна зала за над 600 души, заведения, зали за VIP събития, складове, подземни гаражи и др.
Нов център ще бъде изграден и за "Мазда", като той ще е върху площ 11 200 кв.м и ще се намира на околовръстния път на София. Вече е сключен договор с "Мазда Юръп" той да бъде официален трениг център за всички представителства на японската марка в Централна и Източна Европа. "Булвария" също ще изгради втори шоурум за "Опел" и "Шевролет". Плановете на "Авто юнион" включват още активно навлизане на пазара за употребявани автомобили и изграждане на логистичен център за всички марки - част от холдинга.
Собственикът на "Авто юнион" "Екуест инвестмънст болканс" управлява капитал на стойност 1 млрд. евро, като другите инвестиции у нас са във веригите магазини "Фамилия" и "Техномаркет", занимаващата се с недвижими имоти компания "Имофинанс" и застрахователна компания "Уника".