През 2019 г. "Нестле" ще увеличи годишната си инвестиция в България над 2.5 пъти

През 2019 г. "Нестле" ще увеличи годишната си инвестиция в България над 2.5 пъти

Инвестициите през тази година ще бъдат вложени в нови площи за формоване и пакетиране и за подмяна на стара оборудване. С увеличаването на капацитета не се очакват съкращения.
Нестле България
Инвестициите през тази година ще бъдат вложени в нови площи за формоване и пакетиране и за подмяна на стара оборудване. С увеличаването на капацитета не се очакват съкращения.
През 2019 г. "Нестле" ще увеличи годишната си инвестиция в България над 2.5 пъти. Обичайно компанията влага по около 5 млн. лв. всяка година, но през тази ще инвестира около 13 млн. лв., съобщи изпълнителният директор на "Нестле България" Емануел Артур.
Световният хранителен гигант има в България 1074 работници, произвеждащи около 1000 различни продукта, 40% от продукцията е за износ, оборотът за миналата година е 258 млн. лв., а печалбата 23.7 млн. лв. Продукцията на българското поделение се изнася в 35 страни, предимно в Европа, но създадени в България блокчета "Киткат" могат да се купят и в Индия, и Мексико, коментира мениджърът на българската фабрика Сара Вуйтене.
Началната заплата в дружеството е 1030 лв. Инвестициите през тази година ще бъдат вложени в нови площи за формоване и пакетиране и за подмяна на стара оборудване. С увеличаването на капацитета не се очакват съкращения, защото намирането на работници в София, където безработицата е нулева, е трудно, отговори на въпрос на "Дневник" изпълнителният директор.
Българското предприятие на швейцарския концерн е център за Европа за иновации в десерта "Киткат". Най-новата рецепта е за солен карамел, предлаган засега само във Великобритания, и кутиите "KITKAT Senses" с по-модерните и търсени от потребителите малки разфасовки, които вече се продават в Испания, Холандия, Германия, Франция, Великобритания и България. Българското предприятие експериментира със замяната на фолиото с хартиена опаковка, но не обещава, че ще я пусне в продажба до края на годината.
Едновременно с това е взето е решение да не се внася шоколад "Нестле" в България, компания е на трето място по пазарен дял в този сегмент и е преценила, че не трябва да го развива.
Българската фабрика е пилотна за намаляването на употребата на пластмаса. От 2014 г. компанията не депонира на сметище никакъв отпадък. С нововъведения при опаковането на палетата, започнали в началото на годината, се очаква да се спестят над 10 т фолио годишно, а с премахването на картонените им ъгли ще се спасят 390 дървета за година, информира ръководството.