Кинетичният С-МАХ

Кинетичният С-МАХ

Пионерът беше S-Max, последва го "Мондео", а сега и С-Мах мина към автомобилите на "Форд", оформени съгласно новия кинетичен дизайн. Най-общо той предава на колата динамично излъчване, така че и в покой тя да изглежда в движение. Докато при "Мондео" и S-Мах изпълнението на тази задача беше по-лесно, тъй като и двата модела бяха създадени от нулата, при С-Мах предизвикателството е това да се направи с малко промени и минимум средства.
Решението
В крайна сметка са преработени само броните, фаровете(включително и тези за мъгла), радиаторната решетка, задните светлини, капакът на двигателя, предната и задна престилки. Тези минимални намеси обаче предават на колата съвсем различно излъчване, напълно в унисон с новите модели на "Форд". Лично на мен от иновациите най ми допаднаха задните габарити с LED светлини, които предават на автомобила много интересно излъчване, особено на тъмно. Иначе силуетът на С-Мах е останал същия, но той е все така модерен, както и преди шест години, когато беше лансирано първото поколение на минивана.
Докато промените отвън са козметични, то интериора е преработен изцяло, като са преоформени вътрешната страна на вратите и централната конзола. Ако трябва да обобщя - добавени са ниши, джобове и места за съхранение на различни предмети. На гърба на предните седалки са се появили таблички с поставки за чаши и джобове, добавено е и специално място за съхранение на слънчеви очила. Джобове на вратите пък вече са на две нива, а дръжките са с формата на бумеранг.
Червената илюминация на циферблатите и бутоните на инструменталния панел, предават на С-Мах излъчването на автомобил от по-висок клас, а другата голяма новина е свързана с по-богатия избор на цветови решения за интериора. В купето прави впечатление и използването на по-качествени материали.
Седалките са удобни, като трите облегалки отзад се сгъват всяка по отделно, а средната може да се използва за подлакътник. Багажникът както и при старата версия е респектиращ и предлага минимум 473 и максимум 1633 литра обем. Не е маловажен и факта, че С-Мах, както и всички нови модели на "Форд" разполага със сертификат от независимата германска организация TЬV Rhineland Group, че в интериора няма материали, предизвикващи алергични реакции.
На пътя
В сравнение със старото поколение, новият C-MAX е с 5 мм по-широка следа, което се отразило благоприятно на стабилността, комфорта и управляемостта. Автомобилът вдъхва увереност във водача независимо от спецификата на пътя, като имах възможността да изпитам минивана както на магистрала, така и на тесни, изпъстрени със завои планински пътища.
На аутобана край Мюнхен С-Мах не прояви колебание по отношение на стабилността дори при достигане на скорост от 180 км/ч, а по завоите на извънградските шосета в Бавария, реагираше по очаквания от мен начин. Разбира се, като съвременен автомобил новата рожба на "Форд" предлага и познатите електронни помощници ABS, електронно разпределение на спирачното усилия, стабилизираща програма и т.н., но за щастие не се наложи да изпитаме тяхната работа.
Двигателите
От гамата от три бензинови и още толкова дизелови двигатели, която се предлага в България, успях да тествам топ-предложенията за всеки вид гориво. Двулитровият бензин с мощност 136 к.с. и въртящ момент от 185 Нм ме впечатли с тиха и спокойна работа, отлична динамика (ускорение от 0 до 100 за 9.6 сек.) и приличен разход от малко над 8 на сто при динамично шофиране. Както често се случва с новите автомобили напоследък истинска сензация е най-големият дизел - в случая двулитров, с максимална мощност от 135 к.с. и с 320 Нм максимален въртящ момент.
От звука достигащ до купето изобщо не се разбира с какво гориво се храни този агрегат, а динамиката е дори по-добра от тази на бензиновия му събрат с аналогичен обем. С двулитровия дизел С-Мах достига 100 км/ч за 9.6 сек, а максималната скорост е 200 км/ч.
Извън града превключването на предавките става "само в краен случай", а разходът на гориво в рамките на теста беше седем на сто, но спокойно би могъл да бъде свален с литър. По отношение на скоростните кутии те са петстепенни механични и автоматична с четири скорости, като само най-големият дизел серийно се оборудва с трансмисия с шест предавки.
Изборът
В България C-MAX се предлага в четири нива на оборудване - "Амбиенте", "Тренд", "Джиа" и "Титаниум". Цените на базовата версия започват от 28 600 лв. с ДДС, а най-скъпата модификация струва 40 000 лв. При "Амбиенте" серийно се вграждат спирачки с антиблокираща система и спирачен асистент, аудиосистема с 6 тонколони, четири въздушни възглавници, централно заключване със сгъваем ключ и т.н.
Като конкуренти на С-Мах у нас се явяват петместната версия на "Ситроен Пикасо" (цени, започващи от 34 844 лв.), "Рено Сценик"(от 31 500 лв.) и "Фолксваген Кади" (от 30 380 лв.).
Това е "Форд С-макс"      
  дължина(мм) ширина(мм) височина(мм)  
  4372 1825(без стр. огледала) 1596  
Двигатели        
  обем ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комб. разход
  1.6 (100 к.с.) 12.9 сек 175 км/ч 6.9 л. 100 км.
  1.8 (125 к.с.) 10.8 сек. 195 км/ч 7.1 л. 100 км.
  2.0 (145 к.с.) 9.8 сек. 203 км/ч 7.3 л. 100 км.
  1.6ТDСi(90 к.с.) 13.1 сек. 174 км/ч 4.8 л. на 100 км
  1.8TDCi(115 к.с.) 11.2 сек. 188 км/ч 5.4 л. на 100 км. 
  2.0TDCi(136 к.с.) 9.6 сек 200 км/ч 5.8 л. на 100 км.
Цена:        
  от 28 600 лв. с ДДС