"Челси" подписа договор с "Уолт Дисни"
Английският футболен клуб "Челси" е подписал четиригодишен договор с американския гигант в развлекателния бизнес "Уолт Дисни", който предвижда сътрудничество в маркетинговата и рекламната дейност, стана ясно през уикенда. Сътрудничеството беше обявено официално в събота на специална пресконференция в Калифорния преди приятелския мач на лондонския клуб срещу мексиканския "Америка" за новосъздадената "Дисни френдшип къп" (Disney Friendship Cup).
"Челси" се присъедини към известни американски спортни клубове като "Тампа бей бакъниърс" от Националната футболна лига (НФЛ), "Атланта брейвс" от "Мейджър лийг бейзбол" (МЛБ) и "Орландо меджик" от Националната баскетболна асоциация (НБА), които вече са тренирали в спортния комплекс "Диснис уайд уърлд ъф спортс" (Disney's Wide World of Sports). Всяка година комплексът е домакин на около 170 професионални и аматьорски спортни прояви. Според договора "Челси" става официалният професионален футболен клуб на "Уайд уърлд ъф спортс" и спонсор на футболната верига турнири "Дисни сокър шоукейз сирийс" (Disney Soccer Showcase Series), в които участват над 600 отбора от играчи на възраст до 18 години.
"Партньорството е новаторско и за двете страни, заяви пред репортерите говорителят на лондончани Пол Смит. "Челси" е посветен на идеята да подпомага и популяризира всички нива на футбола в САЩ, а футболът за подрастващи играе ключова роля в това отношение. "Дисни" има присъствие и обхват на пазар, който е насочен именно към младите фенове. Много хора в нашия сектор се интересуваха от "Дисни" по една или друга причина, но ние направихме първата крачка." Английският клуб си постави амбициозната цел до 2014 г. да стане футболен клуб номер 1 в света, което несъмнено включва и разширяване на базата от фенове в Северна Америка, особено с оглед на очакваното нарастване на интереса към европейския футбол в САЩ след преминаването на английската суперзвезда Дейвид Бекъм в "Лос Анджелис галакси".
Вече е стартирана сателитна радиопрограма с името "Челси тру блу шоу" (Chelsea True Blue Show), която информира 6 млн. абонати за новини от клуба, а тази седмица състезателката от националния отбор на САЩ Лори Феър ще бъде представена като първата от международните посланици на "Челси", както и програма за членове, специално разработена за американския пазар. Всяка нечетна година "Челси" ще бъде на турне в различен регион на САЩ, като след тазгодишните мачове в Лос Анджелис за 2009 и 2011 г. вече са заявени Ню Йорк и Чикаго.
В четни години отборът ще гостува в Азия, като през 2008 г. ще започне с Китай, където също ще стартира специална схема за клубни членове. С плановете за експанзия най-вече в САЩ и в Азия беше свързано и предсрочното прекратяване на договора с доставчика на екипировка "Умбро", което струваше на клуба над 35 млн. евро, и подписването на договор с германската компания "Адидас", която е сред лидерите в бранша и също има големи амбиции в САЩ и в Китай. По същата причина беше сменен и основният спонсор, като мястото на авиокомпанията "Емирейтс" беше заето от корейския гигант за битова електроника "Самсунг", който има много по-широка база от клиенти.