Геймъри от 6 до 106 години

Геймъри от 6 до 106 години

Игри за пораснали момчета - американският военен инструктор Ханк Киърсли учи водещия на презентациите на изложението Е3 Джейми Кенеди как се правят лицеви опори по време на представянето на Call of Duty 4: Modern Warfare. Съвети дава и професионалният състезател по скейтборд Тони Хоук по повод играта с неговото име Tony Hawk's Proving Ground
Игри за пораснали момчета - американският военен инструктор Ханк Киърсли учи водещия на презентациите на изложението Е3 Джейми Кенеди как се правят лицеви опори по време на представянето на Call of Duty 4: Modern Warfare. Съвети дава и професионалният състезател по скейтборд Тони Хоук по повод играта с неговото име Tony Hawk's Proving Ground
Често се чуват обвинения, че електронните игри са се превърнали в истинска напаст за обществото и възпитават нагласа към насилие и кървища у децата. Това не може повече да се оставя без реакция, коментираха в Санта Моника, щата Калифорния, водещи производители на видеозабавления на най-голямото световно изложение на тази индустрия, известно като ЕЗ.
Трябва да изтъкнем забавната, креативната и техническата страна на нашия занаят, казва Майк Галахър, новият шеф на ESA (Entertainment Software Association). Наричат го още началник на Генералния щаб на гейм индустрията. Галахър обяснява пред Ройтерс, че ще се опита също да вкара повече енергия и мобилизация сред феновете. Идеята е да разширим представата за геймъра отвъд тесногръдото клише за рошавото вманиачено хлапе с поглед, втренчен в екрана, казва той.
Според него пример за подходяща защитна стратегия може да се вземе от действията в миналото на аматьорите радиооператори. Те яростно се бориха срещу враждебни законодатели за правото си да притежават частичка от радиочестотите за обществен достъп.
"Те са запалени, те са глутница и се подпомагат. Ако има група, към която да можеш да посочиш и да кажеш: "Работата може да стане", то това е аматьорската радиообщност", посочва Галахър. 
Любопитно е, че начело на ESA, обединяваща големи имена като Electronic Arts и Activision, застава бивш служител на търговското министерство на САЩ. Освен това Галахър е адвокат, специализиран в телекомуникациите. Той бе избран на поста през май, когато основателят на асоциацията Дъг Лоуенстейн се оттегли.
Галахър посочва, че две трети от американските семейства играят някакви игри. Средната възраст на геймъра е 33 години, а средният купувач на игри е почти на 40. А това е доста далеч от стереотипа за геймъра тийнейджър. Фактът, че говорим за тази възрастова група, означава още много други неща. Заради хобито си тези хора стимулират прокарването и инсталирането на високоскоростен интернет в домакинствата до степен това да се превърне в приоритет на националната политика. Интересът им към игрите подпомага създаването на нови работни места в хай-тек индустрията. Само през миналата година продажбите на софтуер в САЩ са били за 7.4 млрд. долара, докато в глобален план продажбите на игри и техника за играене достигнаха 30 млрд. долара.
"Искам да сторя всичко възможно за създаването на атмосфера за растеж за тази индустрия. Целта ми е депутатите да започнат да възприемат видеоигрите по модерен начин, а не като това, което виждаме у тях напоследък с всичките тези неверни стереотипи", казва Галахър.
През годините ESA се бори с проектозакони в няколко американски щата, предвиждащи да се обявят за нелегални продажбите на непълнолетни на игри с насилие. В замяна на рестрикциите асоциацията предлага собствена рейтингова система за оценка и етикиране на игрите по начина, по който това се прави вече в киноиндустрията.
Друго важно направление за Галахър е да се бори с пиратството и незаконното копиране на игри. Освен това ESA ще опита да навлезе на нови пазари в чужбина. Постепенно трябва да бъде извоювано и уважение към гейминг света като към съвсем естествена форма на изкуство.
"Трябва да гарантираме, че съдържанието на видеоигрите е наравно с това на книгите, списанията, филмите и други типове медии, а не несправедливо да ни нарочват, критикуват и подлагат на законодателни забрани", разяснява Галахър.

ДОТУК В ПОРЕДИЦАТА
Най-голямото в света изложение са компютърни игри в Санта Моника, щата Калифорния, стана скучно. По-точно е да се каже, че се изпари забавният елемент и фокусът се измести към правенето на бизнес. Геймърите също усещат, че нещо не е наред, след като водещи автори признават, че изпитват досада пред екрана. Показателно е също, че новините тази година от изложението, известно още като Е3, са били предимно за това коя компания с колко ще намали цените на конзолите си, а не кой е дошъл с годна идея.
Тази седмица "Дневник" разказва за тенденциите в този бизнес за милиарди и накъде ще поеме компютърното забавление след смъртта на PC-то и възхода на мобилните устройства и конзолите. В първата част накратко описахме мненията на посетители на Е3 и кои заглавия са направили впечатление. Вчера представихме недоволството на големите шефове от липсата на иновации и прекаляването със серийните игри.