"ИнтелДей солушънс" спечели световна награда

"ИнтелДей солушънс" спечели световна награда

Националната кампания за превенция на птичи грип, разработена от "ИнтелДей солушънс" за УНИЦЕФ - България, спечели златната световна награда за ПР за 2007 г. в категория "Публичен сектор" от Международната асоциация по връзки с обществеността (IPRA). Международната асоциация избира носителите на Golden World Award за отлични постижения в областта на връзките с обществеността. Наградени са кампании от най-различни сфери - от насърчаване на употребата на кондоми и познанията за тях в Индия до популяризиране на рециклирането в Унгария. Журито на IPRA избра победители в 21 категории от 107 финалисти, подбрани от 405 участници от 46 държави.
Кампанията за превенция на птичи грип беше разработена с подкрепата на Министерството на здравеопазването и Министерството на земеделието и горите. Tя имаше за цел да подготви комуникационен план за действие на отговорните институции в случай на птичи грип в страната и информационни материали за различните групи от населението. "Вече работихме по плана за национална кампания, когато внезапно откриха форма на вируса на птичия грип в с. Слънчоглед, Кърджали. Трябваше за 10 дни да разработим информационни материали, да ги тестваме по пазарите за птици около София, да получим одобрение от клиента и да ги разпространим сред 15 000 души. Говорихме с Главното мюфтийство и с мюфтията на Кърджали и те се съгласиха да разпространим брошури и плакати пред джамиите след петъчните служби. Другият канал за комуникации бяха магазините за хляб, разказа Деница Сачева, изпълнителен директор на "ИнтелДей солушънс".
Сред наградени от IPRA са кампании от най-различни сфери. Победител в категорията "Здравеопазване" е американската "Еделман" за кампания за Американската сърдечна асоциация, целяща да помогне на жените да осъзнаят рисковите фактори за собствените им сърдечни заболявания и да предприемат стъпки за намаляването им. Призът за "Вътрешни комуникации" отиде в турската Turkcell Iletisim Hizmetleri. Програмата за популяризиране на рециклирането, която цели постигането на исканите от ЕС 60% преработка от всички опаковъчни материали на унгарската Noguchi Porter Novelli, пък спечели наградата на "Ролс Ройс" за околната среда. Кампанията достигна до 6.3 млн. от десетмилионното население на Унгария. Сред наградените има и румънска агенция. "Темпо адвъртайзинг" (Tempo Advertising) са победили в категорията "Стартиране на нов продукт или услуга" с кампания за пресните млека на "Данон".
Церемонията по връчването на златните награди ще се състои на галавечеря в Лондон на 6 ноември 2007 г.