Army of Two през ноември

Представител на водещия издател Electronic Arts обяви, че кооперативният тактически екшън от първо/трето лице Army of Two ще се появи на пазара значително по-рано от очакваното. От днес световната премиера е насрочена за 15 ноември 2007, а това голяма изненада, защото доскоро се предполагаше, че играта надали ще е готова преди 2008.
Твърде модерният, поне засега, екшън се разработва от канадския филиал на издателя, познат като EA Montreal, и е насочен най-вече към феновете на кооперативните мултиплейър забавления. Идеята никак не е лоша, предвид факта, че тази ниша от пазара все още не е разработена.
На практика подобни игри липсват, ето защо привържениците на идеята трябва да се задоволяват единствено със заглавия, които предлагат такива възможности, но все пак не са ориентирани към този тип геймплей.
При всички положения Army of Two е сериозен проект, който ще предложи не само тонове опции за мрежова игра по Интернет, а тотално нова концепция, при която двамата участници (само толкова) трябва да правят всичко заедно, да действат координирано и да се съобразяват един с друг при всякои свое действие.
Един от принципно новите, и ключови за Army of Two елементи, е т.нар. "Aggro-meter", вдъхновен от така популярните днес MMO игри. Авторите се заканват, че играта ще следи поведението на играчите през цялото време и ще препрограмира изкуствения интелект в реално време, така че ИИ да има индивидуален към всеки играч.
Иначе казано – по-добрият играч (този, който се предвижва по-бързо и цели по-точно) ще трябва да се справя с далеч по-трудни за неутрализиране врагове. През това време по-слабият ще има възможност да осмисли по-добре случващото се и помага, ако е в състояние.
Дотук звучи сякаш по-агресивният и ефективен от двамата е по-неприятна позиция. Но това не е точно така, защото именно той ще трупа много повече "aggro" точки. А когато скалата се напълни, той ще има възможност да активира т.нар. "Overkill" режим, при който ще нанася поне двойно повече щети, при това без да харчи муниции.
През това време другият ще може да се възползва от ситуацията и трупа фрагове (галено от убийства), тъй като враговете ще са твърде заети и няма да му обръщат особено внимание.
Сред другите оригинални идеи се открояват възможностите за съвместно изкачване на трудно достъпни места, прескачане на стени, размяна на оръжия, муниции, броня, "здраве" и т.н.
Проектът е твърде апетитен, за да бъде пренебрегнат с лека ръка, но за съжаление играта се разработва единствено за конзолите Xbox 360 и PlayStation 3. Засега издателят Electronic Arts не предвижда PC издание, което е твърде жалко.