Мостът влиза в проекта "Супер Бургас"

Мостът влиза в проекта "Супер Бургас"

Мостът под казиното е любимо място за разходка на бургазлии, но може да стане недостъпен заради неадекватното отношение на държавата. През лятото много хора го използват за риболов или скокове в морето
Мостът под казиното е любимо място за разходка на бургазлии, но може да стане недостъпен заради неадекватното отношение на държавата. През лятото много хора го използват за риболов или скокове в морето
Мостът на Бургас да бъде включен в проекта "Супер Бургас" предложи на заместникобластният управител Георги Николчев. Това стана по време на заключителната фаза на общественото обсъждане на проекта за обществен достъп до Морската гара, жп гарата и автогарата, станал популярен като проекта "Супер Бургас". Той потвърди мнението на областната администрация във финансирането на проекта да бъдат предвидени средства за моста на централния плаж, който има спешна нужда от рехабилитация.
Седмица преди това областната администрация поиска спешно 70 000 лева от Министерството на държавната политика при бедствия и аварии за ремонт на съоръжението. "Мостът в Морската градина е държавна собственост. След построяването му през 80-те години са извършвани само козметични ремонти.
Поради факта, че е изложен на прякото въздействие на агресивната морска среда, конструктивното състояние на съоръжението непрекъснато се влошава", гласят аргументите пред министъра на държавната политика при бедствия и аварии Емел Етем, пред министъра на регионалното развитие и благоустройството и Асен Гагаузов. "Има реална възможност освен рехабилитация да се направи и изцяло нов архитектурен план на моста. По този начин и плажната ивица ще стане част от "Супер Бургас", коментира областният управител Любомир Пантелеев. Ако това стане, цялостният нов облик на Морската градина ще бъде факт и ще отговаря на общата концепция за бъдещото развитие на приморския район.
"Новото съоръжение може да се доразвие в кей за приемане на лодки и малки плавателни съдове. Сега такъв тип услуги, свързани с атракционни излети и круизи, не могат да бъдат предлагани, а най-подходящото място е мостът", смята изпълнителният директор на пристанище Бургас Аргир Бояджиев. Според представителите на местния яхтклуб Бургас има шансове да стане домакин на световни първенства по ветроходство, ако проектът се реализира.
Идеята да бъде създадена зона за обществен достъп до транспортния възел, обединяващ трите вида превоз железопътен, автобусен и морски, е заимствана от големите европейски пристанищни градове. В края на миналата седмица пред обществени организации и представители на бизнеса отново бяха представени в подробности трите идейни проекта за крайбрежната зона на Бургас. За реализацията се състезават проектите на архитектурно студио "Мотто" на арх. Десислава Стоянова и инж. Марияна Сърбова, "Зодиак", представлявано от арх. Тодор Тафров, и на Бургаската строителна асоциация, представлявана от арх. Никола Ликоманов.
Авторските колективи се разминават във вижданията си за начина на свързване на улиците "Александровска" - пешеходна, и "Булаир" транспортна, с новия транспортен център. Предложенията са за изграждане на надлез или подлез на една от тези улици. Ако сградите, които ще бъдат изградени в комплекса, са административни за обслужване на пристанището и бизнеса, ще е необходим постоянен паркинг за хората, които работят там. Ако са предимно атракциони, няма да е нужно толкова голямо съоръжение. Председателят на Камарата на архитектите в Бургас Петко Йовчев е категоричен, че не е възможно да се построи каквото и да било съоръжение под морското ниво поради високите подпочвени води и плитката канализация.
На проектантите трябва да се даде задача да мислят върху градоустройствени решения за облекчаване на трафика, каза арх. Йовчев. Според него натовареното движение в Бургас може да се облекчи, като се създаде отново възможност гражданите да пътуват до Варна, Несебър, Поморие, Созопол по море.