Катрин Зита - от Уелс до Холивуд

Катрин Зита - от Уелс до Холивуд

Освен с харизматичните Катрин Зита-Джоунс и Аарън Екхарт филмът "Без резервации" е гарниран и с изящен саундтрак, в който са включени изпълнения на великия Лучано Павароти, Рената Тебалди, Майкъл Бубле и др.
Освен с харизматичните Катрин Зита-Джоунс и Аарън Екхарт филмът "Без резервации" е гарниран и с изящен саундтрак, в който са включени изпълнения на великия Лучано Павароти, Рената Тебалди, Майкъл Бубле и др.
Без резервации
(No Reservations)
Режисьор: Скот Хикс
В ролите: Катрин Зита-Джоунс, Аарън Екхарт, Абигейл Бреслин, Патриша Кларксън и др.
Производство: САЩ, Австралия, 2007 г.
Жанр: романтична комедия
Времетраене: 103 минути
Разпространява: "Александра филмс"
Кейт Армстронг (Катрин Зита-Джоунс) започва работа като главен готвач в един малък, но скъп ресторант на Бликер стрийт 22 в Манхатън. Съвсем скоро нейните невероятни умения безкомпромисен перфекционизъм ще очароват всеки посетител.
Но професионализмът на Кейт е поставен на изпитание, когато тя започва да се грижи за 9-годишната си племенница Зоуи (Абигейл Бреслин), а в кухнята ще трябва да премери сили с новия готвач - напористият и свободолюбив Ник Палмър (Арън Екхарт).
В съперничеството им се преплитат романтиката и професионалната гордост и едва сега Кейт ще разбере, че все още не знае как да изразява себе си извън своето царство - кухнята...

Само след четири дни тя ще навърши 39. Казва се Катрин Зита-Джоунс и е родена в Суонси, Западен Гламорган в Уелс. Има две лични имена, защото родителите й очевидно са били много благодарни на своите майки, респективно нейни баби. Баща й е собственик на малка захарна фабрика, но още 4-годишна бъдещата кинозвезда заявява, че няма да има нищо общо със семейния бизнес и се увлича по пеенето и танците, а първите й срещи с публиката са по време на спектаклите в местната църква, към която има аматьорска трупа. Заради очевидната й артистичност, когато навършва десет години, нейните педагози й възлагат епизодични театрални роли, а на 14 тя успява да впечатли продуцентите на едно телевизионно шоу, което пристига в родния й град. Катрин получава покана за постоянна работа в Лондон и дебютът й на лондонска сцена е с роли в постановките "Ани", "Бъгси Малоун" и The Pajama Game. Година по-късно красивото уелско момиче играе първата си главна роля в мюзикъла "42 улица" (1984), като замества по спешност разболялата се титулярка. Но големият дебют идва през 1990 г. с филма на французина Филип де Брока "Хиляда и една нощ", в който тя изпълнява ролята на Шахеразада, а един от партньорите й (като Синдбад) се казва Виторио Гасман ("Аудиенцията", "Ухание в мрака").
През същата година младата актриса участва в кастинга за главната роля на Роуз Виберт в мюзикъла "Аспекти на любовта", но не е одобрена, защото е... прекалено сексапилна. Това призна пред АП едва преди две години композиторът Андрю Лойд Уебър ("Котки", "Уестсайдска история"). Всъщност причината е в режисьора сър Тревър Нън, който решил, че Катрин Зита-Джоунс е прекалено красива и никой няма да повярва, че подобна жена може да бъде пренебрегната, както по сценарий се случва с Роуз.
Истинската популярност на Катрин на Острова обаче идва след участието й като Мариет в комедийния сериал на Йоркширската телевизия Darling Buds of May (1991-1993).
В началото на 90-те години Зита-Джоунс отива в Холивуд и въпреки че е абсолютно непозната, успехът не закъснява. През 1992 г. е ангажирана за второстепенната роля на Беатрис във филма на Джон Глен "Христофор Колумб: завоюването на Америка", станал по-известен с главозамайващия хонорар от $5 млн. (за 5-6 минути на екран) на Марлон Брандо за също епизодичната роля на инквизитора Торквемада, отколкото с добра кинематография. В това иначе епично платно Катрин се среща с един също млад актьор Бенисио дел Торо, с когото осем години по-късно ще направят истински фурор в "Трафик" на Стивън Содърбърг.
През 90-те актрисата участва освен в игрални филми и в тв сериали като "Завръщането на аборигена", "Екатерина Велика" (1994), "Приключенията на младия Индиана Джоунс" (1993), "Титаник" (1996) и др. Точно по същото време тя се запознава със Стивън Спилбърг, който й предлага главната роля на Елена Монтеро в продуцирания от него и режисиран от Мартин Кембъл блокбастър "Маската на Зоро", който стана един от хитовете на лято 98. А след като си работил със Спилбърг, бъдещето изглежда някак по-слънчево, казват в Холивуд. Следват "Клопка" (1999) с Шон Конъри, споменатият "Трафик" (тя е номинирана за "Златен глобус", а хонорарът й е $3 млн.), "Любимците на Америка" (2001) с Джулия Робъртс и, разбира се, мюзикълът "Чикаго" (2002), в който за ролята на Уилма Кели тя печели първия си и засега единствен "Оскар" и хонорар от $8 млн. Междувременно на 31 декември 1999 г. в Аспен, Колорадо, тя се сгодява за 25 години по-възрастния Майкъл Дъглас (също роден на 25 септември), а сватбата им е през ноември 2000 г. Обвързването с една от най-влиятелните фамилии в световното кино (говори се, че собствеността им е над $200 млн.) обаче я откъсва от голямото кино и тя прекарва повече време с двете си деца - Дилън (7) и Карис (4). Катрин все по-рядко снима - участва в "Терминалът" на Спилбърг, "Непоносима жестокост" на Джоуел Коен, "Легенда за Зоро" на Кембъл, "Бандата на Оушън 2" на Содърбърг и сега в "Без резервации" на Скот Хикс.
Колкото и да е странно, въпреки яркия си талант Катрин Зита-Джоунс досега не е направила ролята на живота си (например 30-годишната Мерил Стрийп вече има зад гърба си филми като "Джулия", "Манхатън" и "Крамър срещу Крамър"), а единствените два проблясъка са драматичните превъплащения в "Трафик" и "Чикаго". Не особено запомняща се е и ролята й в седмичната премиера "Без резервации", която със сигурност ще бъде сравнявана с изпълнението на германската актриса Мартина Гедек във филма "Марта" (2001), чийто римейк направи Скот Хикс. Като споменах името на режисьора, би трябвало да кажа, че според мен "Без резервации" е неочаквано отстъпление в творчеството му, особено като се има предвид нивото на някои от предишните му филми - "Блясък" с Джефри Ръш, "Сърца в Атлантида" с Антъни Хопкинс и номинирания за "Оскар" "Кедри в снега".
Така че засега почитателите на Катрин Зита-Джоунс трябва да бъдат безрезервно търпеливи и да изчакат звездния час на своята любимка.