"Томи Хилфигър" се готви за публично предлагане
Американската компания за облекла "Томи Хилфигър" се готви за първично публично предлагане (IPO) на стойност 3 млрд. долара, съобщи Ройтерс. Според запознати източници инвестиционният фонд "Ейпакс партнърс" (Apax Partners) е поканил няколко инвестиционни банки, които да наддават за управление на предлагането.
Според източниците листването на борсата на практика е единственият начин за "Ейпакс" да се раздели с бизнеса. Намирането на стратегически купувач ще е все по-трудно, а останалите инвестиционни компании за дялово изкупуване страдат от свитото кредитиране и не могат да си позволят големи сделки, коментират експерти. "Ейпакс" е решила да се раздели с модната марка, след като успя да подобри операциите й в САЩ и да я наложи в Европа, смятат запознати.
Модната индустрия става все по-привлекателна за фондовете за дялово изкупуване, обясниха анализатори на пазара. В последно време се наблюдават няколко подобни големи сделки, като покупката на "Валентино" от британския фонд "Пермира". Калифорнийският инвеститор Рон Бъркъл пък придоби дял от бижутерийната компания "Стивън Уебстър". Купувачите на подобни компании са привлечени от все по-добрите им продажби и търсенето на луксозни стоки. Бизнесът с луксозни стоки е привлекателен и с високата си доходност, която понякога стига до 77 процента, посочват наблюдатели. Повечето подобни компании доскоро са принадлежали на семейства и не са били управлявани с цел повишаване на печалбата, посочват представители на инвестиционния сектор.
Модната седмица в Милано се превърна и в ревю на бизнеса, след като стана ясно, че и дизайнерът Роберто Кавали търси нови собственици за модната си империя. По време на фестивалите дизайнерът обяви, че вече е наел инвестиционни банки, които да подготвят компанията за продажба. Италианската фондова борса в Милано очаква няколко публични предлагания на модни марки през тази година. Подобни ходове предприеха "Прада", "Версаче" и "Фурла". "Фурла" среща предизвикателство от търсенето на азиатските пазари, които се оказват основни за бизнеса й. Модната къща осъществява 20 на сто от продажбите си в Япония. Поради това компанията нае професионален мениджър и промени политиката си, като възприе стриктно планиране и контрол, коментират експерти. Дневник
------------------------------
Преди две години "Ейпакс" купи западащата американска марка "Томи Хилфигър" за 1.6 млрд. долара. Тогава компанията страдаше от ниски продажби, като беше изместена от големите магазини от нови и по-популярни марки. "Томи Хилфигър" наскоро започна да си връща популярността, този път с колекцията, създадена с идеите на френския футболист Тиери Анри. Колекцията ще се продава само в част от магазините на "Томи Хилфигър" и част от приходите ще са за благотворителност. Компанията за дрехи пусна първата си колекция през 1984 г. и преживя бум на популярност през 90-те. "Томи Хилфигър" излезе за пръв път на борсата през 1992 г. и прекъсна листването си след изкупуването.