Антимонополната комисия спря такситата "Максим"

Антимонополната комисия спря такситата "Максим"

Таксиметровите шофьори организираха протест срещу "Такси Максим" през март, няколко дни след като КЗК започна проверка на дружеството.
Таксиметровите шофьори организираха протест срещу "Такси Максим" през март, няколко дни след като КЗК започна проверка на дружеството.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) нареди на компанията за споделени пътувания "Максим" да спре да работи в България. Дружеството възнамерява да продължи да работи в България и ще обжалва, съобщи "Капитал".
Фирмата е руският еквивалент на американската Uber, която също беше блокирана в България през 2015 г.
"Такси Максим" е глобена от КЗК с 3520 лв., или 8% от приходите за 2018 г. Оборотът за миналата година - 44 хил. лв., обаче изглежда нереалистично нисък и разкрива един от проблемите, за които става дума и в решението на КЗК – липсата на отчетност от дружеството и сред шофьорите, които превозват пътници чрез приложението, без да имат таксиметрови апарати, коментира изданието.
Решението на регулатора се основава на сигнали от общо 13 лица, агенции, сдружения и компании, сред които Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", "Национален таксиметров синдикат", "Съюз такси", "ТаксиМи", "Таксистарс". В решението си КЗК посочва, че "услугата, предлагана от мобилно приложение, представлява превоз на пътници срещу заплащане с леки автомобили. Автомобилите са без отличителни знаци и без електронен таксиметров апарат с фискална памет, какъвто се изисква съгласно нормативната уредба за превоз на пътници".
Пред "Капитал" руската компания коментира, че ще проучи решението на КЗК и при наличие на разногласия ще обжалва в съда. "Планираме служба "Максим" да продължи работата си в страната", коментират от дружеството.
Според фирмата информационните услуги на компанията дават възможност да се приемат поръчки за пътуване както от лицензирани таксиметрови шофьори, така и от частни водачи. Според дружеството това са различни ситуации - таксиметровият шофьор печели от професионалната си дейност, а частният предлага еднократна услуга и компенсира пътните си разходи.