"Градус" строи завод за пилешки полуфабрикати

"Градус" строи завод за пилешки полуфабрикати

Година след като край Стара Загора беше открита най-голямата птицекланица на Балканите, собствениците на компанията "Градус" планират нова инвестиция. В напреднал етап е проектът за изграждане на предприятие за производство на полуфабрикати от пилешко месо, които основно ще се изнасят в Европа и извън общността, съобщи за "Дневник" собственикът на компанията Иван Ангелов. Целта на производителите е да навлязат на европейските пазари с преработена продукция, където до момента България присъства единствено със сурови пилешки продукти.
Проектът на "Градус" е за 15 млн. евро и е най-крупната инвестиция от създаването на компанията преди 15 години, поясни мениджърът Ангелов. Откритата през миналата година птицекланица е струвала 28 млн. лв., новата поточна линия е по-скъпа, затова и подобни предприятия досега не са правени от български производители. Българският потребител все още не е привикнал на богатото разнообразие от панирани и мариновани пилешки продукти, които се търсят широко в Европа. Най-големите вносители на подобна продукция в общността са бразилски, тайвански и тайландски компании, които предлагат широка палитра от продукти, обясни още Ангелов.
С новата мощност мениджърите възнамеряват да наложат българската марка, така както го правят и със суровите продукти.
След преструктурирането на бранша птицекланиците се наредиха сред лидерите в износа на месни продукти. Постепенно те изместиха традиционните износители на агнешко месо и ако миналата година в чужбина са изтъргувани 9 хил. тона пилешки и гъши продукти, очакванията за тази година са за поне 25-процентен ръст. Над 60 на сто от тези количества се пласират в държави от Европейския съюз, като съществено се промени и продуктовата структура на експорта. Преди 5-6 години той се крепеше основно на гъшите продукти, сега делът на пилешките филета и на белите меса расте, обясни Ангелов. Най-големите пазари за филетата в момента са Германия, Франция, Англия и съседна Румъния. Разфасовки от крилото на пилето също са сред търсените продукти във Франция, като цените са значително по-високи от тези в България, коментираха производители.