Варна одобри купуването на близо 90 електрически автобуси и тролеи

Общинският съвет на Варна даде съгласието си общината да кандидатства за финансиране в размер на 70 млн. лв. от оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" за покупката на нови електрически автобуси и тролейбуси.
С парите трябва да бъдат купени ориентировъчно на 54 съчленени, 23 солови електробуса и 10 тролейбуса. С парите от финансовата помощ по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" предстоят купуването, доставката и монтажът на оборудване, съоръжения, обзавеждане и техника, необходима за поддръжка и обслужване на електрически превозни средства, станциите и точките за зареждането им, ремонт и подмяна на съществуващата контактна мрежа на градския транспорт.
Крайната дата
за подаване на проектното предложение на община Варна в Министерството на околната среда и водите е 30 август т.г. Срокът за изпълнение на проекта започва да тече от датата, вписана в административния договор за безвъзмездна финансова помощ.
Общо 390 млн. лв. по оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020" да бъдат насочени към проекти за екологично чист градски транспорт в 11 общини у нас. Ocвeн Bapнa бeнeфициeнти пo пpoцeдypaтa ca Бypгac, Bpaцa, Πepниĸ, Πлeвeн, Pyce, Cливeн, Cтapa Зaгopa, Cтoличнaта oбщинa, Xacĸoвo и Шyмeн.
С новите превозни средства автопаркът на общинската фирма "Градски транспорт" ЕАД ще бъде
обновен 100%,
твърдят от варненската община.
По проекта "Интегриран градски транспорт на Варна", финансиран по оперативна програма "Регионално развитие", вече бяха доставени 88 автобуса и 30 тролейбуса за градския транспорт в града. Извън доставката на превозните средства обаче най-големият проект с европейско финансиране, по който Варна е работила до момента, се оказа
пълен провал
Той бе на стойност 115 млн. лв. и включваше десет компонента. Те трябваше да осигурят възможности за автоматична продажба на билети, за преминаване на автобусите на градския транспорт с предимство през кръстовищата, за информация в реално време за движението им между спирките и за създаването на бърз автобусен коридор между двете най-отдалечени точки на града (BRT).
Освен това с парите по проекта трябваше да бъде извършена рехабилитация на пътни отсечки по трасето на коридора, да се създаде център за управление на интегрираната система за градски превози, да се ремонтира автобусното депо на общинския превозвач "Градски транспорт", да се изградят велоалеи и др.
Но въпреки че още през 2016 г. проектът
"Интегриран градски транспорт на Варна" бе отчетен като приключен
а бюджетът му от 115 млн. лв. като "успешно усвоен", високоскорстното автобусно трасе между кварталите "Владиславово" и "Бриз" няма, не работи и системата за осигуряване на зелен сигнал по кръстовищата за автобусите на градския транспорт, няма го предвиденото по проекта асфалтово покритие против замръзване по спирките, нито рампи за по-лесно качване в автобусите на инвалидни и бебешки колички.