Трима от дузина в "Кариерен кошер"

На 4 септември от 12 часа в "Интер експо центъра" в София "Кариерен Кошер 2019" ще предостави възможност за срещи на хора, обмен на бизнес идеи и кариерно усъвършенстване.
Програмата на събитието включва 12 тематични лекции, насочени не само към професионалисти в началото на кариерата, но и към по-опитни мениджъри, както и предприемачи, които се ориентират към започване на собствен бизнес. Три смислови блока с дискусионен панел ще представят истории от практиката на различни компании.
Достъпът до събитието е безплатен, като се изисква задължителна предварителна регистрация тук. Повече информация - тук.
Събитието е организирано от сдружение "Тук-там" - организация на българи с опит и образование в чужбина, които вярват в България и работят заедно за това тя да е едно по-добро място за живот и професионална реализация.

"Дневник" потърси трима от лекторите, за да ги попита защо са приели да участват в събитието и как могат да са полезни за развиетието и успеха на младите хора.
Веси Ташева, основател на Vessy.com

Уебсайтът й, който съществува от миналата година, е посветен на управление на човешкото многообразие и принадлежност на служителите (Diversity & Inclusion). Веси Ташева помага на компании да определят какви са бариерите, които пречат за създаването на здравословна среда и култура на работа. Заедно изграждат стратегия за подобрение, а Веси Ташева ги подкрепя в нейното осъществяване.
Защо приехте да участвате в "Кариерен Кошер"?
- Защото е събитие за българи от чужбина. Живея в Дъблин и се радвам да си партнирам с други българи били те някъде по света, или в България. Страхотно е да имаме възможност да се съберем, да споделим опит едни с други, както и да подкрепим хората, които идват с въпроси свързани с професионално развитие и ориентиране.
Как се мотивират млади хора?
- Освен работни, трябва да имаме и редовни неформални срещи със служителите си. Ключово е да разберем какъв професионален и личен растеж търсят. Индивидуално е какво мотивира всеки един от нас, особено с Gen Z (поколението деца, родени след 2000 г. - бел.ред). Те, както и някои по-млади Millenials (родените между 80-те и 90-те години - без.ред.), стават алергични към една компания, ако не им пука за нейната мисия.
Усещането за сигурност е дълбока и основна човешка нужда, но с възможностите за дистанционна работа и свободно пътуване, младите хора не трябват да се примирят с каквото и да е. Границите ги няма и това им позволява да търсят работодател, който има близка до тяхната лична мисия.
Ивайло Господинов, съосновател на BlackPeak Capital

От 2014 г. съществува фондът му за дялово инвестиране BlackPeak Capital, който инвестира в малки и средни предприятия в България. Фондът управлява 30 млн. евро и е изцяло финансиран от Европейския инвестиционен фонд. Има 12 инвестиции.
Защо приехте да участвате в "Кариерен Кошер"?
- Защото тази инициатива е важна. Привличането на млади хора, които работят/учат в чужбина се превръща в един от важните приоритети за нашата икономика. Като инвеститор в български компании, виждам огромната липса на енергични и компетентни кадри и това е огромно предизвикателсто пред много компании.
Как се мотивират млади хора?
- Млади хора се мотивират най-вече с отговорност.
Събина Панайотова, мениджър в SBTech

От 9 години SBTech съществува като B2B доставчик на sports betting продукт в EMEA. Работи само с клиенти на регулирани пазари - Западна Европа и Щатите, тоест, крайният продукт, който доставя, подлежи на детайлна оценка от регулаторен орган за всеки пазар.
Защо приехте да участвате в "Кариерен Кошер"?
С HR и Employer Branding екипа на SBTech годишно участваме и подкрепяме над 20 събития на пазара в България. Имаме отличен поглед как са структурирани и организирани, как работят, какво се случва на тях, какви хора ги посещават.
"Кариерен Кошер" дава заявка да бъде различно събитие. След срещата ни с екипа ни стана ясно, че искат да направят нещо по-различно и полезно на всички страни - кандидати и компании. За нас е важно да сме част от нови неща, които задават тона на пазара. Така работи бизнесът на компанията, така работим и ние като човешки ресурси и employer branding. Също така, е важно да сме на събития, които могат да ни срещнат с нови кандидати, които не са имали контакт с бранда ни до сега. Не на последно място, много ни харесва идеята събитията да предлагат съдържание и за представителите на компаниите, за да ставаме всички заедно по-добри.
Как се мотивират млади хора?
- За мен мотивацията е повече вътрешно усещане. Младите хора очаквам да са гладни да учат и правят неща, които ги предизвикват и развиват. Очаквам да се залепят за хора, от които могат да учат и да крадат знания. Може би съм малко повече мечтател, но наистина искам да виждам повече глад. В момента в България, младите могат да постигнат почти всичко, което си поставят за цел ако работят здраво.