Хиджиката и неговият двойник

Статията не е част от редакционното съдържание на “Дневник”

Хиджиката и неговият двойник

© Боряна Пандова

концепция, постановка и драматургия: Ани Васева, Боян Манчев и Леонид Йовчев.

консултанти: философите Футоши Хошино и Ясуо Кобаяши

художник: Стефан Дончев

с участието на: Леонид Йовчев и японския философ Футоши Хошино


За постановката

Ексклузивна премиера на "Метеор": "Хиджиката и неговият двойник"


Радикалното представление за култовия създател на революционната форма "буто", с участието на Леонид Йовчев и Боян Манчев може да се види само на 30 и 31 октомври в София!


Спектакълът започва като провокативна макабрена буто-гротеска, в която постепенно границите между историческата личност на Тацуми Хиджиката и Хиджиката-Леонид Йовчев се размиват, докато двамата не заживеят в едно тяло във фантастичното пространство на сцената. Зрителите на софийската премиера ще видят един от любимците на театралната сцена в неочаквана и виртуозна роля, заличаваща границата между фикция и действителност и достигаща до обезоръжаваща искреност.


В новото представление "Метеор" предлагат фанстастична реконструкция на ранни произведения на създателя на буто – Тацуми Хаджиката (1928-1986). Буто или анкоку буто – "тъмният танц" – е авангардна японска танцова форма, поставяща най-трудните екзистенциални въпроси с крайни изразни средства. За десетилетието между първото си представление "Кинджики" (1959) и манифестното "Тацуми Хиджиката и японския народ.


Бунтът на тялото" (1968), Хиджиката променя необратимо историята на танца, превръщайки го в политическа арена, на която се атакуват табутата на консервативното японско общество - травмата от атомната бомба, американската окупация, социалното насилие и културната сегрегация на различията. Радикалното изкуство на Хиджиката сблъсква противоположности - гротескно и красиво, кошмарно и поетично, еротично и отблъскващо.


На тази основа "Метеор" поставя въпросите: възможно ли е все още радикално изкуство? Какво означава бунт на тялото? Необратимо провалена ли е идеята на 1968 г. за политическа и художествена революция?


Представлението включва сценичната философска поема на Боян Манчев, с участието на Леонид Йовчев и японския философ Футоши Хошино. Поемата включва и преработени фрагменти от специално преведените текстове на Тацуми Хиджиката.


Представлението е част от работа в процес на "Метеор", чийто следващ етап ще бъде представен в Токио на 1 декември тази година.


Проектът e част от програмата на Пловдив Европейска столица на културата към проектите с фокус японска култура и се осъществява с подкрепата на EU Japan Fest и Министерство на културата, със съдействието на галерия "Етюд" и "Ха-ха-ха Импро".


Билети онлайн: https://bit.ly/2MoxYxN

Повече

Loading…
Loading the web debug toolbar…
Attempt #