Ще гласувам за този, който спре декоративния патриотизъм в София

На живо
Брифинг за учредяването на новата партия на Ахмед Доган

Ще гласувам за този, който спре декоративния патриотизъм в София

А иначе хорото да си го играят в парка например.
Фейсбук/Хора за хората
А иначе хорото да си го играят в парка например.
Мария Касимова-Моасе е дългогодишна журналистка, авторка на книги и коментатор на свободна практика. Текстът е от профила й във "Фейсбук".
Вчера бях на спектакъл в Народния театър. Половин час преди началото се въртях наоколо и станах свидетел на началото на хоро точно пред сградата на театъра. Излязох два часа и половина по-късно, след представлението, и отвън все още дзупаха, водени от гигантски байряк.
Значи, хОра, става дума за тонколони, дънещи насред плочника отпред пред театъра, за граждани, които наоколо люпят семки и крещят, за анцузлии, насядали по пейките, които подвикват като на едновремешните селски хора, за градска градинка, в която просто е неприятно да седиш по това време (повече от три часа в неделя вечер), защото не можеш нито да почиваш, нито да си говориш с някого, нито просто да си мислиш нещо. Когато влязох в касата на театъра, касиерката се възмущаваше на глас. "Омръзна ми – казва – да ми насаждат тука музиката си! Да си отидат някъде далече и да си я пускат! Полудяхме!
И вътре в театъра се чува! Хората играят световни класици, а отвън се чува данданията!"
Ми полудели са, да! И си е дандания. Декоративният патриотизъм е плъзнал като кожно заболяване навсякъде. Държи да се демонстрира. При това в две реалности – от една страна, байрякът с хорото, от друга – с панаирджийската мръсотия и атмосфера наоколо.
Аз обичам много да танцувам хоро. Мога малко стъпчици, но истински ми е приятно да ги танцувам. Ама да се вием пред Народния ни театър като на селски мегдан не е част от това удоволствие.
Много обичам и рок музика, но също няма да ми е ОК да дъним пред театъра всяка неделя (а то всъщност това с хорото може и да е всяка вечер, не знам), защото на обществени места никой не е длъжен да ми слуша музикалните предпочитания. Така е и с джаза, разбира се, както и с всяка музика. Защото
не е проблемът в музиката, а в шумното й насаждане на всички,
които, видиш ли, трябва да си мълчат, щото е народна музика. И щото хорото е най-големият символ на българското единство. Ха - Ха - Ха! "Българско единство" е оксиморон. Отдавна твърдя, че на Народното събрание най-после трябва да се изпише истинският български девиз – "Не ми пука!"
Та мисля да гласувам за този кандидат за кмет, който спре декоративния патриотизъм в града ни и му позволи наистина да бъде град на граждани, не мегдан на селяни!
А иначе хорото да си го играят в парка например. Ако има хоро на поляната там, и аз ще ида някой път да се хвана да поиграя. Ама хайде да не ни го навират под носовете пред Народния ни театър!

Мария Касимова не искала да стане журналистка, а актриса. Съдбата обаче я натикала на място за редактор в отдел "Култура" на вестник "Стандарт" и оттам нататък принадлежността й към журналистиката е даденост. Мария е опитвала всички полета на професионална изява - била е телевизионен водещ и репортер, участвала е в радиопредавания, била е сценарист и автор дори на театрални спектакли. За кратко е преподавала на студенти в НБУ. Била е отговорен редактор на списание "Едно", заместник главен редактор на българското издание на ELLE, главен редактор на списание Капитал LIGHT и на списанието за делови жени "НЕЯ".