"Гугъл" пуска дългоочаквана облачна платформа за игри

"Гугъл" не е първата голяма компания, която пуска "облачни игри", но със сигурност е най-очакваната, тъй като успехът или провалът ѝ ще определи близкото бъдеще на този неясен пазар - пазар на видео игри, освободен от материални ограничения, отбелязва "Франс прес".
"Стадиа" (Stadia), платформата за видеоигри на "облак", от утре започва да функционира в 14 страни (в Северна Америка и Европа) с каталог от близо 30 игри (България не е сред държавите, в които ще е достъпна - бел. ред).
Какво обещава компанията? Можете да играете на всякакъв екран (на компютър, на телевизор с интернет, на смартфон - засега само на модела "Пиксел" (Pixel) на "Гугъл"), без да ви е необходима конзола или процесор с последно поколение графична карта.
При "облачните игри" компютърната мощност, която осигурява качеството на образа и гъвкавостта на действията, е извадена на сървъри. Играчите не се нуждаят от съвместим екран и джойстик, уточнява АФП. Подобна услуга е вече работещата "Плейстейшън нау" (PlayStation Now) на "Сони" (Sony), която натрупа към 700 хил. абонати за пет години. Японската компания обаче предлага на тази платформа само част от каталога си.
За "Стадиа" летвата на успеха е 10 млн. абонати за една година, посочва Лоран Мишо, директор по проучванията в "Айдейт" (Idate).
Към момента световният пазар на облачни игри се оценява на близо 300 млн. евро, по данни на "Айдейт", която прогнозира 406 млн. евро до края на 2020 година и 1.2 млрд. евро през 2024 година. За сравнение, целият сектор на видеоигрите е 120 млрд. долара през 2018 година, според специализираната компания "Супердейта" (SuperData). /БТА