Германските "Тенгелман" и "Едека" сляха дискаунт веригите си
Германските компании за търговия на дребно "Тенгелман", собственик на веригата за продажби с намаление "Плюс", и "Едека" - притежател на "Нето", сляха дискаунт бизнеса си в ново смесено дружество, контролирано от "Едека". Информацията съобщиха от българския офис на веригата "Плюс", която в момента подготвя стъпването си на пазара у нас. Целта на сливането е двете компании да засилят позициите си на конкурентния германски дискаунт пазар, обясняват от компаниите.
В новото дружество, което засега не се знае как ще се казва, 70 на сто от акциите принадлежат на "Едека", а останалите са на "Тенгелман". "Плюс" ще участва с около 2900 обекта и оборот от над 7 млрд. евро, а "Нето" влиза с близо 1300 магазина и оборот от 4.1 млрд. евро.
"Партньорството с "Едека" е много удачно, тъй като не само концепциите, но и мрежата от филиали на "Плюс" и "Нето" идеално се допълват и от географска гледна точка", каза управляващият съдружник на "Тенгелман" Карл-Евиан Хауб. "С концерна "Тенгелман" ни свързва обща цел да продължим да разработваме един все по-разрастващ се дискаунтър с общ оборот от над 11 млрд. евро", коментира Алфонс Френк - председател на управителния съвет на "Едека".
Според международните анализатори двете компании обединяват бизнеса си, за да устоят на голямата конкуренция в дискаунт сегмента в Германия. Основни конкуренти на двете вериги са "Алди" и "Лидл", като втората в момента подготвя влизането си на българския пазар. Според "Ей Си Нилсън" дискаунт веригите държат 20 на сто от търговията в Германия.
Двете компании подготвят съвместна дейност и по отношение на друга от веригите на "Тенгелман" - "Кайзерс Тенгелман", като се очаква "Едека" да поеме снабдяването на магазините с тази марка.
От българския офис на "Плюс" обясниха, че сделката ще засегне бизнеса на компаниите в Германия и все още е рано да се говори как ще се отрази на работата им в другите страни. В началото на тази година веригата "Плюс" официално обяви плановете си за българския пазар и заяви, че за четири години предвижда да отвори 200 обекта. Развитието на веригата засега обаче изостава, показва информацията на пазара. В интервю за "Дневник" през пролетта ръководителят на българския офис Райнер Венделбергер обяви, че в началото на 2008 г. веригата ще отвори първите си магазини. Компанията планираше да започне дейността си с обекти в няколко града едновременно. В момента дружеството има близо 50 терена из страната, казаха от компанията вчера, но засега е започнало строителството само на един магазин. Той ще се намира в Горна Оряховица. Очакванията са веригата да е готова с първите си магазини до края на другата година.