Луксозни китайски марки завладяват Париж

Луксозни китайски марки завладяват Париж

Луксозни китайски марки завладяват Париж
Associated Press
"Произведено в Китай" все още е синоним на евтино облекло, но постепенно навлиза и в луксозния сегмент благодарение на китайски марки от високия клас, информира "Франс прес". Тези китайски марки започват да завоюват пространство в Париж, столицата на модата, и да достигат до международни клиенти.
Генералният директор на китайската марка "Исикл Париж" (Icicle Paris) г-жа Изабел Капрон твърди, че компанията предлага мода, която идва от Китай, но е предназначена за целия свят и на преден план излиза ново "Произведено в Китай", качествено и изискано.
Тази китайска марка, създадена в Шанхай през 1997 година, има 270 магазина в Китай и оборот 250 млн. евро. Тя отвори първия си международен бутик в Париж през септември на площ 500 квадратни метра на бул. "Жорж Пети" в сърцето на "златния триъгълник" на лукса. "Това е трамплин за излизането ни на международната сцена. Париж е столицата на модата и целта ни е да покажем марката", твърди представителката на китайската марка, която стана известна във Франция с придобиването на модна къща "Карвен" (Carven) през 2018 година. Какво е кредото на "Исикл"? Само естествени материи - кашмир, коприна, памук, вълна, лен и бои на растителна основа - кора от орех, лук, багрилна сърпица, чай. Дрехите се произвеждат в Китай в трите завода на групата.
Дрехите с надпис "Произведено в Китай" обаче все още са символ на лошо качество за голяма част от френските и европейските производители.
Според Изабел Капрон стереотипите са много устойчиви. Тя разказва, че когато се присъединила към китайската компания, някои хора възприемали китайците като хора без вкус, които произвеждат стоки с лошо качество. Според нея днес това виждане е променено и новата вълна китайски марки допринася за този феномен. "Никога не съм чувствала враждебност към мен или затвореност. Напротив, винаги е имало интерес", твърди Капрон.
Давей е китайски дизайнер на 38 години, който прави дефилета от февруари за Парижката седмица на модата с лейбъл, носещ името му. Той се хвали с производството си в Китай с италиански, френски, японски и китайски материи. "Може би защото учих в Китай, стажувах в големи модни къщи като "Баленсиага" (Balenciaga) и "Джон Галиано" (John Galliano), създадох марката си в Париж, никога не съм бил възприеман като чужденец, дошъл от Китай. Аз съм дизайнер, който живее и работи в Париж и е с китайски произход", обобщава той. /БТА