"Вивенди" и "Активижън" създават лидер на пазара за видеоигри
Френската телекомуникационна и медийна група "Вивенди" предложи да интегрира дружеството си за производство на видеоигри "Близард" с американския разработчик на игрален софтуер "Активижън", съобщи "Уолстрийт джърнъл". Сделката ще позволи на "Вивенди" да засенчи сегашния лидер на пазара за видеоигри "Електроник артс".
Консолидацията ще се извърши на няколко етапа. Най-напред "Близард" и "Активижън" ще се слеят, след това "Вивенди" ще доплати 1.7 млрд. долара в брой, за да си осигури мажоритарен дял от 52% в новосъздадената "Активижън Близард". След сформирането му новото дружество ще започне обратно изкупуване на свои акции. Последният етап включва емитиране на нови книжа, част от които ще бъдат изкупени от "Вивенди". Така френският гигант ще увеличи контрола си в "Активижън Близард" до 68%. Според "Вивенди" и "Активижън" пазарната стойност на новата компания ще бъде 18.9 млрд. долара. Това я прави най-голямата в света в сравнение с досегашния водач в класацията "Електроник артс", чиято стойност се оценява на около 17.5 млрд. долара.
Интеграцията между "Близард" и "Активижън" ще бъде сериозна конкуренция за "Електроник артс" и в друг аспект - двете компании имат добра репутация сред любителите на видеоигри, което ще им осигури значително присъствие на световния пазар за развлекателен софтуер. "Близард" е създател на няколко виртуални свята като "Старкрафт" и "Уоркрафт", където потребителите се включват в огромни локални или глобални мрежи. "Активижън" пък е автор на популярни поредици като "Тони Хоук" и Call of Duty. Последният голям удар на американската компания беше пускането на нова серия от поредицата Guitar Hero, чиито продажби в САЩ стигнаха 115 млн. долара в рамките на седем дни, превръщайки я в най-успешния продукт в историята на компанията. Именно силните продажби на тази игра помогнаха на "Активижън" да отчете малка печалба за второто тримесечие на финансовата си година, след като година по-рано за същия период компанията записа загуба от 245 млн. долара.
Изпълнителният директор на "Активижън" Боби Котик заяви, че основният стимул за компанията му да вземе подобно решение е изключителната популярност на продуктите на "Близард". Американският софтуерен разработчик имаше намерения да започне производството на мрежови игри като "Уоркрафт", но предпочете интеграцията с "Вивенди", което дава както утвърдена аудитория, така и повече възможности за развитие. "Уоркрафт" има над 9.3 млн. абонати по света, които плащат ежемесечни такси, за да се включват и участват в мрежата на играта. Продуктът продължава да набира популярност по света и особено в азиатските страни, където броят на потребителите му расте бързо.