"Преоткрий България" влиза в действие

"Преоткрий България" влиза в действие

"Преоткрий България" влиза в действие
Частна инициатива на отговорни дружества - така определи платформата "Преоткрий България" Георги Гърневски от "Метро България", който е ръководител на проекта. Платформата започва да работи от сряда, се разбра на специално събитие по представянето й.
Това се случва по-малко от месец след като трима министри - на туризма, на икономиката и на земеделието, дадоха пресконференция за проекта и оставиха впечатлението, че негов автор е държавата и е едва ли не в част от мерките в подкрепа на бизнеса. Това съвпадна и с активните призиви на министъра на туризма Николина Ангелкова българите да останат да почиват в България това лято.
Всички партньори на платформата - частни бизнеси, обявиха днес, че целта е в кризисната ситуация заради коронавируса да се подпомогне туристическият сектор, но да е от полза и за потребителите. А участниците в нея ще предлагат различни свои продукти под формата на ваучери и др.
Какво съдържа платформата
Създателите й обявиха, че в нея ще има видими от сряда оферти за настаняване в хотели и ресторанти, на море и планина, като ще може да се прави и резервация. До платформата се допускат места за настаняване и ресторанти, които спазват стандартите за безопасност и използват приоритетно български продукти за ястията си, като броят на офертите ще расте с добавянето на нови обекти.
Главният изпълнителен директор на "Метро" Атила Йенисен описа ситуацията заради коронавируса като мътни времена, в който за бизнеса е много трудно да прецени как ще се развие ситуацията, какви решения ще вземат потребителите и т.н. "И когато сме на тъмно, е хубаво да се държим за ръце", разказа той за инициативата на веригата. "Убедени сме, че тази инициатива ще подпомогне земеделските производители, партньорските бизнеси и потребителите, за да имат избор от качествени български продукти, когато са на хотел и ресторант", коментира той.
Допълни, че проектът е изпълнен само за месец. Неговият ръководител каза пред "Дневник", че е чул за пръв път идеята от Йенисен в началото на май. По официални данни всички участници в инициативата са инвестирали в нея 1 млн. лева, "които ще подпомогнат рестарта на хотелиерския и ресторантьорския бизнес в началото на активния летен сезон".
В подкрепа на хотелиерския бранш се изказа за инициативата и Димитър Маджаров, производител на млечни продукти. Той обяви, че е от 30 г. на пазара и сега се надява чрез платформата да се помогне на хотелиерския бранш, а чрез него и да има повече качествени местни продукти по трапезите на хората, след като са ги опитали в хотела или ресторанта, където са били.
"Смятаме проекта за много навременен изключително необходим за всички, включени в него", коментира Дечебал Тудор, главен изп. директор на OMV. Той обяви, че скоро компанията ще започне да рекламира и красиви места в България, за да се подкрепи местният туризъм.
От режим на преоткриване минаваме в режим на действие, обяви Вени Петрова, съпредседател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация. Посочи, че организацията приема платформата като национална кауза.
Храната ни събира
Човек може да се снима до някоя забележителност и като се прибере у дома, дори да си сложи снимката в рамка, но това, което отново ще го върне на същото място, е храната, обяви Георги Гърневски.
Рецептите към платформата идват като пряко следствие от разговора за качествените български продукти. В помощ на проекта главният готвач на "Метро академията" Юри Велев с няколко свои колеги - Андре Токев, Милен Панев, Влади Тодоров, са разработили няколко рецепти, които ресторантите, регистрирани в платформата, могат да ползват.
Юри Велев
Юри Велев
При тях традиционни местни продукти са поднесени по по-различен от традиционния начин. Някои от тях бяха представени и включваха таратор, в състава на който са включени освен познатите за рецептата му продукти и хляб и оцет. Салатата с печени чушки пък е в компанията на мус от овче сирене, сос "Винегрет", самардала, мед и още няколко по-традиционни неща.
Кой участва в проекта
"Преоткрий България" е инициатива на "Метро" подкрепена от български и международни компании и реализирана със съдействието на правителството на България в подкрепа на хотелиерския и ресторантьорския сектор.
Тя ще даде възможност на българските потребители да направят резервации в хотели и ресторанти в цялата страна от юни 2020 нататък. Така е представен проектът на сайта на търговската верига.
Сред участниците в нея са компаниите "Димитър Маджаров", "Загорка" АД, системата на Coca Cola в България, Procter & Gamble, Mastercard, Пощенска банка, OMV, A1 и DNA.
Инициативата се осъществява в близко партньорство с Българска хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА), обединяваща представителите на туристическия бизнес в цялата страна, и се ползва от подкрепата на Министерството на земеделието, храните и горите, Министерството на туризма и Министерството на икономиката, посочват от "Метро".
Вече над 450 частни предприемачи са се регистрирали в платформата, бе обявено днес. Туристите няма да плащат комисиона за резервациите, това няма да се отнася и за хотелите, но само ако спазват стандартите за безопасност в обектите си и предлагат ястия от меню с български рецепти в заведенията си. Стандартите за безопасност и хигиена са описани в специална брошура.
Във време на криза всеки да прави нещо само за себе си е безсмислено, коментира пред "Дневник" Гърневски за идеята на платформата. Обясни, че целта й ще е изпълнена, ако носи полза на всички, и ще работи, докато носи полза.