Новият портал за електронни услуги на приходната агенция ще е готов след година

Изцяло новият портал за електронни услуги на Националната агенция за приходите се очаква да заработи в средата на следващата година, съобщи днес на онлайн пресконференция говорителят на организацията Росен Бъчваров. Той е част от цялостен проект за надграждане на основните системи на агенция за предоставяне на данни и услуги.
За изпълнител след договор по закона за обществените поръчки е избрана "Мусала Софт", като стойността е 2.354 млн. лева. Идеята е новият портал да предлага повече услуги от сегашния, като вече предлаганите станат по-лесни за ползване. Плановете са всички данни да бъдат прехвърлени, така че потребителите да не трябва да правят нищо допълнително, за да ползват услугите.
Росен Бъчваров посочи, че в момента 90% от цялата комуникация на НАП става по електронен път, като годишно има над 80 млн. интеракции. При промяната на електронните услуги са взети предвид препоръките на ползващите системата сега. Сред новите възможности ще е потребители да могат да предоставят и отнемат услуги от трети лица дистанционно, което ще е от полза на счетоводителите примерно.
Проектът предвижда цялостен преглед и анализ на сегашната информационна система на НАП, като новата ще използва т.нар. Service Oriented Architecture (SOA). Тя е по-надеждна, по-защитена и по-лесна за надграждане.
Работата по подмяна на информационната система на НАП стана факт, след като през лятото на миналата година изтекоха лични данни на 6 млн. българи.