Бургас конкурира Солун за контейнерните пратки

Бургас конкурира Солун за контейнерните пратки

През октомври стана ясно, че са финализирани преговорите между Министерството на транспорта с Японската банка за международно сътрудничество (JBIC) за предоставяне на заем за строителството на двата контейнерни терминала в пристанищата Бургас и Варна. Близо 300 000 евро ще бъдат вложени в тях пред следващите години.
Възложител на строително-монтажните работи в двете български пристанища е ДП "Пристанищна инфраструктура". Освен със заемни средства инвестицията ще бъде осигурена и от бюджетни средства. Преговорите с JBIC се провеждат след решение на Министерския съвет.
Очаква се през 2008 г. да се финализират проектните разработки, а реалното изпълнение да започне през 2009 г.
Според плана за контейнерния терминал ще бъде използвана досега съществуващата складова площ, която е около 50 000 кв.м, а в посока изток-югоизток, за да се изградят нови корабни места. "Най-вероятно ще доизградим корабно място 25Б, с което ще създадем условия за прием на по-малки фидерни контейнеровози и още едно за кораби тип ро-ро, каза изпълнителният директор на порта Аргир Бояджиев. Такъв многофункционален терминал ще бъде изключително удобен за клиентите ни. Мотивът ни да продължим именно с контейнерния терминал е неприятният за нас факт, че основният поток контейнерни пратки за България сега минава през пристанищата Солун и Констанца, коментира той. Освен това страната ни е вече членка на Евросъюза и една от неговите входно-изходна врати. Това е голяма бизнес перспектива и е редно да се възползваме от нея, като опитаме да привлечем част от контейнеризираните товари, влизащи и излизащи от общността", коментира още Аргир Бояджиев.
Последната част от проекта за разширение на порта предвижда достъп на граждани до старото пристанище "Изток", която стана популярна в Бургас под името "Супер Бургас"."Японската банка за международно сътрудничество JBIC си поставя за цел да приключат с контейнерния терминал до 2014 година, това е добра база, на която ние също можем да се опрем и за изграждането на останалите зони. До 2014 г. ще се опитаме да приключим целия този проект. Намеренията ни са да съкратим сроковете, но това е сложна процедура, която не зависи само от нас", заяви съветникът на министъра на транспорта и автор на проекта "Супер Бургас" Павел Маринов.