"Ютюб" пуска видео платформа, подобна на "ТикТок"

"Ютюб" пуска видео платформа, подобна на "ТикТок"

"Ютюб" пуска видео платформа, подобна на "ТикТок"
Reuters
"Ютюб" на групата "Алфабет" пуска своя версия на видео услуга за кратки видеа, наречена Shorts, която ще бъде пряк конкурент на популярната платформа "ТикТок".
Компанията първо ще тества услугата в Индия през следващите няколко дни и след това ще тя ще бъде разширена в повече страни през следващите месеци, се казва в публикация в блога на "Ютюб" в понеделник.
Новият продукт на "Ютюб", който ще се конкурира освен с "ТикТок" и с Reels на "Фейсбук", ще позволи на потребителите да записват кратки видеоклипове, удобни за мобилни устройства, и след това да добавят специални ефекти и озвучаване, изтеглено от музикална библиотека.
YouTube Shorts ще ограничи видеоклиповете до 15 секунди, а платформата ще включва инструменти за редактиране, подобни на китайската "ТикТок".
Съобщението идва на фона на обявеното партньорство между "Оракъл" и китайския собственик на "ТикТок" - "БайтДанс" - за пазара на компанията в САЩ. Вместо да продаде бизнеса си на "Майкрософт", "БайтДанс" реши да работи заедно с "Оракъл" в САЩ, като компанията ще обработва и съхранява личните данни на потребителите, но не е ясно дали ще получи достъп до алгоритъма на китайците.
Влизането на "Ютюб" в пространството за видео услуги в кратка форма съвпада със забраната на "ТикТок" на един от най-големите й пазари - Индия - след ескалиралото напрежение между Индия и Китай.
Индия забрани "ТикТок" и 58 други китайски приложения през юни, като обясни действията си с опасения за сигурността на личните данни на потребителите и достъпа на Китай до тях - подобни бяха и обясненията на президента на САЩ Доналд Тръмп, когато поиска забрана за "ТикТок" на територията на страната.
Забраната в Индия беше обявена след сблъсъците в долината Галван на границата между Индия и Китай в Хималаите.
По това време Индия беше най-големият чуждестранен пазар на "ТикТок" с около 120 милиона потребители.
"Ютюб" също ще се конкурира с редица местни компании за видеоуслуги, които се втурнаха да запълнят празнотата на пазара в Индия.
Вицепрезидентът на "Ютюб" за управление на продуктите Крис Йафи каза, че Shorts е "за артисти, които искат да снимат кратки, привличащи видеоклипове, използвайки нищо друго освен своите мобилни телефони". Йафи добави, че Shorts скоро ще се появи и на други пазари, след като продуктът стане по-усъвършенстван и се добавят нови функции.