Изоставените коли да се премахват по-бързо, предлага Борис Бонев

Изоставените коли да се премахват по-бързо, предлага Борис Бонев

Изоставените коли заемат паркоместата по улиците
Изоставените коли заемат паркоместата по улиците
Срокът за премахването на изоставен автомобил рязко да се съкрати от две години, както е сега, на три месеца, предлага общинският съветник Борис Бонев от "Спаси София". Да се намали и срокът, след който колата вече се определя като излязла от употреба, иска той. Действащата наредба посочва две години от изтичането на валидността на последния годишен технически преглед (ГТП), а Бонев предлага този срок също да се скъси до три месеца. Целта е да се разчистят улиците и да се освободят паркоместа в кварталите.
Предложението вече има одобрението на Министерството на вътрешните работи, очакват се становищата на министерствата на околната среда и на транспорта, съобщиха от "Спаси София".
Изискването за изтичане на две години от валидността на последния технически преглед е прекалено дълъг срок и той не съответства с разпоредбите на Закона за движение по пътищата, смята Бонев. Липсата на ГТП предпоставя невъзможност за сключване на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". Затова едно МПС следва да бъде считано за изоставено и излязло от употреба от момента, в който то не е преминало успешно ГТП, аргументира се той.
Броят на колите в София е нараснал с 52%
По данни на СДВР за последните 14 години броят на регистрираните автомобили в София е нараснал с 52%. Този ръст не е съпътстван със строителството на паркинги или на инфраструктура с капацитет, който да поеме мащабите на това увеличение. Проблемът с паркирането отдавна не е само в центъра, а и в кварталите. Една от причините е фактът, че автомобили, които очевидно отдавна са излезли от употреба, заемат значителен брой места, мотивира предложението си Бонев.
От колите за скрап се получават черни и цветни метали
От колите за скрап се получават черни и цветни метали
Предизвестието до собственика на колата да е един месец, а не три
В предложението си до трите министерства независимият общински съветник предлага и съкращаване на срока за предизвестие за премахване на такива автомобили - от три месеца на един месец.
"Намаляването на този срок ще оптимизира допълнително процеса по премахването на тези автомобили от улиците и ще бъде стъпка към решаването на сериозния проблем с паркирането в кварталите", смята Бонев.
Бонев: Призоваваме Фандъкова да подкрепи предложенията
"Вече получихме положително становище за отправените предложения от страна на МВР и очакваме становищата на Министерството на околната среда и водите и на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Изпратихме и писмо до кмета на Столичната община Йорданка Фандъкова с призив за подкрепа на направените предложения, тъй като те са в интерес на софиянци", съобщи Бонев.
"Въпреки многократно заявените намерения на Столичната община за справяне с проблемите с паркирането в кварталите на София съвсем очаквано не се предприемат никакви действия в тази насока. Затова ние от "Спаси София" решихме да запретнем ръкави и няколко месеца работихме по тези предложения", заяви той.
В момента няколко фирми в София изкупуват коли за скрап, като цената, която получава собственикът, варира според тонажа, но е средно около 240 лева.