IBM дава $1 млрд. за да конкурира "Майкрософт"

IBM дава $1 млрд. за да конкурира "Майкрософт"

Най-голямата хардуерна компания в света IBM ще инвестира 1 млрд. долара, за да конкурира успешно "Майкрософт" на софтуерния пазар и за да привлече много нови специалисти по света, предаде в. "Файненшъл таймс". Планът на американската компания предвижда инженерите да бъдат примамвани чрез нови пазарни подходи, дейности в областта на свободния софтуер и подобрени среди за разработване на нови продукти.

Стратегията на IBM е продиктувана от желанието на технологичния гигант да увеличи пазарния си дял, тъй като се очаква голямо оживление в сектора тази година.

Ключово внимание ще бъде отделено за наемането на работа на специалисти, които в момента работят за "Майкрософт".

Софтуерът на IBM е базиран на популярния компютърен език Java и безплатната операционна система "Линукс", като компанията залага и на поддържането на високи стандарти в индустрията. Този пазарен подход позволява на потребителите да внедряват софтуера на американската корпорация в системите си за информационни технологии по-лесно. IBM се нуждае от специалисти, за да произвежда приложения за своите продукти, познати като middleware.

Това позволява на компаниите да свързват заедно някои от основните си софтуерни бизнес приложения.

Тесните контакти на IBM с технологичните PeopleSoft, Siebel и SAP, които работят в същото направление, доведе до увеличаване на приходите на компанията с два пъти над цялостния ръст в сектора, коментираха анализатори. Американският гигант се опитва да се разшири вертикално, като експанзията е насочена към малките и средните клиенти, които са на второ място в структурата на продажбите за IBM.