"Спетема кафе" вложи 12 млн. лв. във фабрика

"Спетема кафе" вложи 12 млн. лв. във фабрика

Компанията "Спетема кафе" вложи 12 млн. лв. в изграждането на модерна фабрика на зелено в столичния квартал Божурище. Заводът е оборудван с машини и съоръжения, произведени от германската компания "Пробат". Капацитетът на завода позволява да се осигури цялото необходимо количество кафе за вътрешно потребление.

Мощностите позволяват да се произвеждат 4 тона пакетирано печено кафе на час, като заедно с досегашните съоръжения на компанията общият капацитет достига 7 тона кафе на час.

Разширяването на производството ни дава възможност да развием по-добре присъствието си на външните пазари, поясни Пламен Юруков, един от собствениците на "Спетема кафе".

Стратегията за засилено присъствие на международните пазари включва износ в Централна и Източна Европа, САЩ, Италия, Франция и Япония. В момента 25% от продукцията се изнасят, а останалите се реализират на вътрешния пазар.

Дистрибуционната мрежа на компанията позволява да се осигури доставка на всеки клиент до два часа, независимо в коя точка на страната е. До момента има изградени 14 регионални офиса.

"Спетема кафе" има и единствения на Балканския полуостров отдел, който оперира на фючърсните пазари на кафе в Лондон и Ню Йорк, където се договарят доставките на суровина.

Компанията доставя кафе от плантации от Бразилия, Колумбия и Кения. Внасяме над 40 вида кафе от 25 държави, поясни Христо Христов, търговски директор на "Спетема кафе".

На българския пазар "Спетема кафе" предлага различни класове кафе - "Супериоре", "Рагаци", "Декафеинато", "Фреска" и Турко".

Марката "Спетема" е разработена в сътрудничество с международни експерти, а рецептурите са одобрени от италианския Национален еспресо институт.

Серджо Гуарниери, президент на института, заяви, че все повече с развитието на пазара на кафе консуматорите искат да изживеят удоволствие при консумацията на напитката.

Той цитира данни от проучване на института, според което хората все по-често предпочитат да пият кафето извън къщи, като през 2014 г. се очаква 50% от потребителите да пият кафе на обществени места.