От мишката до хладилника - когато онлайн покупката е единствената възможна

От мишката до хладилника - когато онлайн покупката е единствената възможна

От мишката до хладилника - когато онлайн покупката е единствената възможна
Ако следите данните на Националния статистически институт сигурно сте забелязали, че от години непрекъснато расте пазаруването от дистанция. Тенденцията продължава с двуцифрени и по-големи от вижданите допреди тази година темпове. А поръчките вече не са сведени до артикули, които ги няма във физическите магазини на България или са по-скъпи и не става дума за телефони и компютри, които са по-евтини, ако се поръчат по този начин.
През март, когато указанията на властите не бяха съвсем ясни по въпроса всички магазини ли са затворени или само тези в моловете, смяната на развален домашен уред, пък било то и хладилник, можеше да се купи по този начин. Продължаващата епидемия и съпътстващите я ограничения, както и празниците в края на годината в по-малка или по-голяма степен обричат на онлайн пазаруване не само тези, за които това е нещо обичайно. Доказват го и затрудненията на фирмите за доставки, които определено се задъхват цял месец преди Коледа.
[[embed:4155498]]
Най-големият онлайн търговец в България eMag отчита, че пандемията превърна ръста в онлайн търговията във водеща тенденция.
"През второто и третото тримесечия ръстът на електронната търговия се увеличи - и това е една от водещите тенденции за годината, заедно с повишаването на дела на онлайн плащанията, който се е удвоил в сравнение със същия период на миналата година", посочват от там. Клиентите на платформата пък са нараснали с 20% до ноември спрямо 11-те месеца на предходната година. Същевременно ръстът на покупките е 35%.
Най-голямо повишение има при:
Детски стоки (над 40% ръст);
Фитнес уреди и екипировка (над 100% ръст);
Игри и гейминг аксесоари (над 100% ръст);
Печатен хардуер (като принтери) (над 60% ръст);
Смарт технологии (над 80% ръст);
Лаптопи (над 70% ръст);
Играчки (над 90% ръст)
"В периода на изолация интересът на клиентите беше основно към стоки за дома, ИТ оборудване, хлебопекарни, фитнес уреди и играчки, а през лятото се насочи към мода и спортни артикули, лична грижи и красота, велосипеди и електронни превозни средства", описват ситуацията от търговеца
На годишна база броят на поръчките расте с 10% като той е бил по-ускорен през пролетта, когато на практика за даден период почти всички магазини бяха затворени. След успокояване през лятото с началото на есента компанията отчита нови пикове.
Кампанията Black Friday, емблематична за търговеца, е ориентир за развитието на електронната търговия и тазгодишното й издание потвърди тенденциите, възприети от клиентите, посочват от там.
Броят на хората, които пазаруват онлайн, се е увеличил значително и техните интереси вече не са само към категорията електроника и ИТ; потребителите приемат мобилните устройства като лесен канал за поръчки онлайн и средната стойност на количката при пазаруване се е увеличила с 9% - до 267 лева.
От началото на епидемията редица търговци, банки и компании призовават да се плаща онлайн, за да се избегне пипането на банкноти. Засега няма обобщени данни в каква степен това е променило навиците на българските потребители, които в мнозинството си все още предпочитат плащането в брой дори и за онлайн покупки. В eMag обаче отчитат 12% годишен ръст до края на ноември в плащанията с карта.