Собственикът на БТК обяви официално, че купува "Нова телевизия" от Домусчиеви

Собственикът на БТК обяви официално, че купува "Нова телевизия" от Домусчиеви

Собственикът на БТК обяви официално, че купува "Нова телевизия" от Домусчиеви
Собственикът на БТК и "Виваком" "Юнайтед Груп" съобщи официално днес, че е постигнато споразумение за закупуването на най-голямата българска мултиплатформена медийна компания "Нова Броудкастинг Груп" от "Адванс Медиа груп". Сделката се очаква да бъде приключена в началото на 2021 година, след като се получат всички необходими одобрения от регулаторните органи.
Портфолиото на Нова Броудкастинг Груп се състои от 10 телевизионни канала, включително и националната Нова ТВ, най-голямата българска онлайн платформа "Нетинфо", която достига до 80% от населението на България всеки месец, както и четири радио станции. Последните попълнения в в портфолиото на медийната група са телевизионния "Канал 3", който ще бъде профилиран като изцяло новинарски под името "Нова нюз", музикалните телевизии The Voice TV и Magic TV, както и радиата The Voice Radio, "Радио Веселина", Magic FM и "Радио Витоша" - всички те свързани през годините с депутата от ДПС Делян Пеевски.
Неотдавна "Капитал" писа, че "Юнайтед груп" (United group) искат да купят и вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба". Като купувач е посочено дружеството "Юнайтед медиа" (United media), дъщерно дружество на "Юнайтед груп" (United Group).
Сегашният собственик на "Нова броудкастинт груп" - "Адванс Медиа Груп", е дъщерно дружество на инвестиционния холдинг "Адванс Пропъртис", собственост на братята Кирил и Георги Домусчиеви. Точната цена на сделката все още не е известна, но според източници от пазара е между 250 и 300 млн. евро, написа наскоро "Капитал". Братя Домусчиеви платиха за "Нова броудкастинг груп" 185 млн. евро.
И купувачът, и продавачът са доволни
"Ние сме изключително удовлетворени от постигнатото споразумение. Купуваме успешна компания от двама уважавани предприемачи, която има голям потенциал за растеж като част от Юнайтед Груп. Покупката е в унисон с цялостната стратегия на Юнайтед Груп да се развива едновременно като телекомуникационен и медиен оператор на всички пазари, където присъстваме. Нова Броудкастинг Груп допълва съществуващите медийни канали на групата и съм убедена, че ще постигнем много добра синергия между всички тях, което ще ни даде още по-голяма възможност да инвестираме в локално съдържание и да достигнем бързо и качествено до аудиторията", коментира главният изпълнителен директор на Юнайтед Груп госпожа Виктория Боклаг.
От своя страна главният изпълнителен директор на Адванс Медиа Груп Георги Домусчиев коментира, че сделка е голям успех. "Бих искал да благодаря на всички, които ни помогнаха да развием водещата търговска медийна група в България. Сделката с Юнайтед Груп ще осигури последващото развитие на NOVA", допълва той.
Инвестицията е четвъртата поред голяма сделка откакто BC Partners придобиха "Юнайтед Груп" през март 2019 година. "Юнайтед Груп" e медийна и телекомуникационна група, която присъства във всички държави от бивша Югославия, а неотдавна стъпи и в България и Гърция. Компанията има кабелни доставчици, сателитна мрежа, рекламен бизнес, а произвежда и съдържание с редица телевизионни канали. Групата е създадена от сръбския бизнесмен Драган Шолак през 2000 г. като малък кабелен оператор.
Той и до момента е миноритарен акционер с дял около 39%. Групата започна поредица от придобивания в региона, след като мажоритарен собственик на групата стана базираният в Лондон фонд BC Partners през миналата година с малко над 50%. Така освен БТК United Group придоби и гръцкия доставчик на телевизия, интернет и телеком услуги Forthnet, както и хърватската Tele 2 Croatia. Освен BC Partners и Шолак акционери в групата са и ЕБВР и фондът KKR.
Нова при Домусчиеви
"Нова телевизия" беше купена от братята Кирил и Георги Домусчиеви през февруари 2019 година. Преди това тя бе собственост на шведската MTG, а кандидат за придобиването й бе чешкият бизнесмен Петр Келнер, на когото Комисията за защита на конкуренцията не разреши сделката. Така "Нова броудкастинг груп" (НБГ) получи възможност да придобие пълен контрол над най-голямата онлайн група на българския пазар - "Нет инфо" (в която влизат abv.bg, платформата за видеосъдържание Vbox7, Vesti.bg, Dariknews.bg, Sinoptik.bg, Edna.bg, Gong.bg, Grabo.bg, Trendo.bg и др.).
Времето откакто "Нова телевизия" е собственост на братя Домусчиеви беше белязано от напускането на дългогодишни кадри и промяна в медийната политика, която стана твърдо проправителствена.