Пешеходен мост (Пловдив)

karabastun

Пешеходен мост (Пловдив)

Старият мост, официално наименуван Столипинов мост, е бивш мост над река Марица в Пловдив.Свързвал е Главната улица с Кършияка, като е минавал над река Марица. Мостът е повреден през 1971 г. Придошлата река подкопава 2 колони на моста и той се пречупва на 2 части

  • Старият мост, официално наименуван Столипинов мост, е бивш мост над река Марица в Пловдив. По-късно мостът е разрушен. През 80-те години наблизо е построен новият Пешеходен мост.
    Старият мост, официално наименуван Столипинов мост, е бивш мост над река Марица в Пловдив. По-късно мостът е разрушен. През 80-те години наблизо е построен новият Пешеходен мост.
  • Мостът свързва улица "Райко Даскалов" от южния бряг и улица "Брезовска" от северния бряг при "Новотел Пловдив". Пуснат е в експлоатация през 1986 г. официално е наименуван "Съединение", но малко хора знаят това име...
    Мостът свързва улица "Райко Даскалов" от южния бряг и улица "Брезовска" от северния бряг при "Новотел Пловдив". Пуснат е в експлоатация през 1986 г. официално е наименуван "Съединение", но малко хора знаят това име...
  • Предназначен е както за движение на пешеходци, така и за прокарване на топлопровод с 2 тръби по 1000 мм диаметър. Бил е предвиден и за движение на автомобили при аварийни случаи.
    Предназначен е както за движение на пешеходци, така и за прокарване на топлопровод с 2 тръби по 1000 мм диаметър. Бил е предвиден и за движение на автомобили при аварийни случаи.
  • Мостът е първото съоръжение, изградено в България по конзолен начин със системата "Стобет", с централен отвор 90 м и 2 крайни отвора по 46 м. Широчината му е 16 м.
    Мостът е първото съоръжение, изградено в България по конзолен начин със системата "Стобет", с централен отвор 90 м и 2 крайни отвора по 46 м. Широчината му е 16 м.
  • Впоследствие мостът е покрит с леки метални конструкции и на него е оформена търговска зона. Поради чеврено-белите цветове, използвани за декорация на металната конструкция отвън и разположението на прозорците, пловдивчани започват да наричат моста Влакът.
    Впоследствие мостът е покрит с леки метални конструкции и на него е оформена търговска зона. Поради чеврено-белите цветове, използвани за декорация на металната конструкция отвън и разположението на прозорците, пловдивчани започват да наричат моста Влакът.