Тренировъчните фланелки - новият източник на средства за топ отборите

Рекорди по продадени фланелки - с това се хвалят топ отборите в Европа, когато привлекат големи звезди в съставите си. През това лято ПСЖ и "Манчестър юнайтед" направиха рекордни, след като взеха двете най-ярки звезди на световния футбол в последното десетилетие Лионел Меси и Кристиано Роналдо. Френският вестник "Екип" обаче разкрива, че в последните години топ клубовете откриват и нова ниша на приходи.
Тя отново е свързана с екипировката, но не с тази за официалните срещи, а тренировъчната, както и фланелките за загрявка.
"В последните години прави впечатление, че много от големите клубове загряват за своите мачове със специални фланелки. Често те са в контрастни цветове и също имат спонсорски лога", пише "Екип".
Оказва се, че това е търсен ефект и е предложение от компаниите за спортна екипировка.
"Дълги години отборите пренебрегваха тренировъчните екипи, както и екипировката, която им доставяме за загрявката на мачовете. Тя беше като добавена стойност, но в последните години много отбори започнаха да поставят спонсорски лога и върху нея. Ние пък предложихме по-разчупен дизайн и сега се оказва, че подобни екипи се търсят доста", коментира маркетинговият директор на "Пума" Тома Ланис.
Компаниите обясняват големия интерес към търсене на фланелките за загрявка с това, че са много по-евтини от т.нар. мачов екип. "Една подобна фланелка се продава за около 60 евро, докато репликите на мачовите са 90 евро. Автентичната мачова фланелка е 120 евро или дори повече", коментират представители на "Найки".
Все повече започват да се купуват и тренировъчните анцузи на отборите, които преди това не бяха търсени.
"Това се дължи на промяната в дизайна. Футболистите бяха тези, които поискаха да правим анцузите по-тесни, да бъдат изваяни по тялото, а това се хареса на хората, които обичат да тичат или да практикуват други спортове. Забелязва се бум на хора, които си купуват подобни анцузи заради дизайна им, а не защото симпатизират на даден отбор", коментира още Ланис.

По последните данни на "Пума" и "Найки" вторите им най-продавани продукти след мачовите фланелки е именно тренировъчната екипировка.
Клубовете също развиват тази ниша. Много от тях разположиха спонсорски лога на тренировъчните екипи, различни от тези, които са върху официалните фланелки за мачове.