Шофьорът на автобуса е попаднал в един от пътните капани на българските магистрали (видео)

Като при всяка една тежка катастрофа има много фактори, които са се насъбрали, за да се стигне до трагедията с автобуса от Северна Македония на магистрала "Струма", но сериозно роля за нея има състоянието на пътната маркировка и сигнализация на мястото на инцидента. Този извод направи автомобилният състезател и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев пред БНТ (версиите за катастрофата до момента вижте тук).

В свое видео той разглежда тяхното състояние в последните метри преди мястото на удара на магистрала "Струма" и открива редица нередности - маркировката подвежда, износена и не е светлоотразителна, светлоотразителите на мантинелите, които нощем очертават контурите на пътя, са стари, ръждясали и на практика невидими, табела, която предупреждава, че има отбивка, е бутната вероятно през май и така и не е вдигната.

Друг проблем за експерта е фактът, че отбивката е на завой, не се вижда, не е осветена. Освен това мантинелата преди нея не е буферна, каквато би трябвало да се постави, за да поеме кинетичната енергия.

Илиев описа е вероятните последни секунди преди катастрофата: "Виждайки в последния момент мантинелата на мястото за отдих, шофьорът прави опит да избяга наляво, но помитайки мантинелата, най-вероятно причинява щети по автобуса от типа на спукана гума, спукани бутилки и маркучи за въздух, нужни за да работят спирачките и възпламеняване. Представете си колко прецизна може да бъде маневрата му със спукана гума и без спирачки".

Илиев обобщи, че в България на магистралите има много места, където постоянно стават тежки инциденти и загиват хора. "Ние ги знаем, полицаите ги знаят, пътните помощи ги знаят, въпросът е, че няма воля това нещо да се оправи. Аз ги наричам тези места по българските пътища капани - капани, на които всеки човек може да бъде подведен и да попадне в ПТП", посочи той.
Според Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" обаче за последните три години в участъка на трагичния инцидент на "Струма" са станали общо 10 катастрофи без загинали или ранени.
От вчера в Министерството на регионалното строителство и благоустройството има назначена комисия, която в срок от пет дни трябва да излезе с доклад какво е състоянието на пътната настилка, на знаците, на ограничителните огради и на маркировката.
Подробности вижте във видеото
Следете актуалните новини по темата тук