Мърдок се цели в пазара за видеоигри

Мърдок се цели в пазара за видеоигри

Притежаваната от Рупърт Мърдок медийна група "Нюз корпорейшън" търси алтернативи за нови придобивания на пазара за видеоигри, съобщи в. "Файненшъл таймс", цитирайки източници от компанията. Сред потенциалните цели за "Нюз корпорейшън" е американската "Активижън" (Activision). Все още не е ясно каква сума медийната група планира да инвестира в новото си начинание.

Начинанието на "Нюз корпорейшън" обаче е доста рисковано, коментират анализатори. Медийното дружество ще трябва да се сблъска със силната конкуренция в бранша в лицето на "Електроник артс" (Electronic Arts), най-големия производител в света, който миналия месец купи 20% от френския "Юбисофт" (Ubisoft).

Интересът към производството на видеоигри става все по-голям. Пазарът е с големи переспективи за развитие и печалба. Въпреки огромните инвестиции този сектор в момента е сред най-печелившите от развлекателната индустрия.

Освен бъдещи закупувания контролираната от Мърдок компания планира обратно изкупуване на акции, както и евентуалната продажба на акции на "Либърти медиа", която притежава 18 на сто от "Нюз корпорейшън".

Новината дойде седмица след като бордът на директорите на медийната компания одобри транзакцията по изкупуването на останалата част от акциите в телевизионния канал "Фокс" за 7 млрд. долара.

Сделката ще предостави на Мърдок по-голям контрол върху част от най-ценните активи в американския медиен бизнес, каквито са "Фокс" и сателитната телевизия "Дайрект ТВ" (DirecTV). С този ход бизнесменът от австралийски произход ще превърне компанията си в една от най-мощните в САЩ. Освен това тя ще спомогне за опростяването на сложната структура на "Нюз корпорейшън", която включва вестници, телевизии, филмови и сателитни програми.