"Метро" ще предложи "Практикер" за продажба
Веригата за строителни стоки се развива в Източна Европа Акцент - Очаква се консолидация сред веригите "направи си сам" Търговската верига "Метро" (Metro) може да предложи за продажба магазините за строителни стоки "Практикер" (Praktiker), съобщи информационната агенция "Блумбърг".
Германското търговско дружество е наело консултанти от "Джей Пи Морган", които ще оценят опциите за продажба чрез IPO, на един купувач или за запазване на веригата. В краен случай се предвижда разпродаване активите на веригата. Оценяването може да завърши след няколко месеца, но сделка не се очаква поне половин година. Според някои анализатори продажбата ще бъде трудна в пренаситения сегмент на строителните вериги. Най-реалната възможност е продажба чрез IPO, като "Практикер" и преди е била публична компания.
Програмата за преструктуриране на "Практикер" се оказа успешна и дружеството отбеляза печалба за миналата година. Магазините в момента са готови за добро развитие като част от "Метро" или самостоятелно, обявиха представители на компанията. Годишните продажби на "Практикер" достигат 3.7 млрд. евро. Групата успява да се задържи на четвърто място сред водещите вериги в Европа. Плановете за "Практикер", който има 339 магазина в 9 европейски страни, е да се предприеме разширение към обещаващите ръст източноевропейски пазари.
За момента регионът осигурява над 20 на сто от продажбите на строителния хипермаркет. Дружеството присъства на българския пазар от миналата година, като в момента изгражда втори свой магазин. Други вериги за домашно строителство са обявили готовността си за придобивания и консолидиране на индустрията.
Сред тях е и германската "Тенгелман груп" (Tengelmann Group), която притежава водещата на пазара в страната OBI. Веригата "Метро" също отбеляза подобрение във финансовите резултати с 59 млн. евро оперативна печалба за 2004 г. при 13.8 млн. евро загуба за предишната година.
Групата остава на трето място сред световните търговски вериги. Като част от програмата си за подобряване на представянето "Метро" смени ръководството на дъщерната си верига хипермаркети за хранителни продукти "Реал" (Real) с цел да подобри доходността и да се справи с намаляващите цени и приходи. От "Метро" категорично отрекоха слуховете за 10-процентен спад в продажбите на друга негова дъщерна верига, "Кауфхоф" (Kaufhof).